گل آلودی آب در برخی مناطق به دلیل شبکه آبی فرسوده است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
16
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب همدان:

گل آلودی آب در برخی مناطق به دلیل شبکه آبی فرسوده است

  • کد خبر : 2205
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
گل آلودی آب در برخی مناطق به دلیل شبکه آبی فرسوده است
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: گل آلودگی آب در منطقه حسن آباد پس از رفع قطعی به دلیل شبکه های آبی روستایی و فرسوده است.

به گزارش آوای هگمتان، طی روزهای اخیر آب شرب مناطق حسن آباد، خیابان تختی و منطقه خضر گل آلود شده و قابل آشامیدن نبود تماس های مکرری از برخی شهروندان این مناطق با آوای هگمتان سبب شد تا علت را از معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان جویا شویم.

حمید رضا نیکداد معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان در گفتگو با آوای هگمتان در خصوص آلودگی آب در چند محله همدان در روزهای اخیر اظهار کرد: در بحث آلودگی آب هر کدورتی در آب آلودگی محسوب نمی شود.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی منجر به رنگی شدن آب می شود افزود: یکی از عوامل رنگی شدن آب این است که شبکه های لوله آب داخلی مشترک در خانه های قدیمی فلزی است و به دلیل مصرف نکردن آب در جداره لوله با توجه به وجود رنگ و زنگ در حین مصرف از جداره لوله جدا می شود و همین منجر می شود در یک مقطعی آب خارج شده به صورت رنگی خارج شود.

نیکداد ادامه داد: در برخی موارد دیگر نیز در کنتر مشترکین آب املاحی نشسته که با اعلام به واحد ۱۲۲ باید این مشترکین کنتر را شستشو دهند و ماموران شرکت آب با بازدید این موضوع را پیگیری می کنند.

وی گفت: در مواردی نیز به دلیل شکستگی لوله در شبکه توزیع آب در یک محله گل آلود شدن آب در مقطعی در مصارف خانگی پیش می آید که ایم موارد به صورت مقطعی است و بعد چند دقیقه استفاده از آب مشکل کاملا رفع می شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: البته اگر این موضوع تداوم یابد آلودگی وارد شبکه توزیع آب می‌شود اما اگر در یک مقطعی و یا بر اثر شکستگی لوله باشد گل و لای وارد آب شده و در چند لحظه خارج می شود.

نیکداد در خصوص مشکل گل آلود بودن آب در منطقه حسن آباد همدان نیز بیان کرد: این مشکل به دلیل قطعی آب در این منطقه و پس از رفع قطعی آب  و به دلیل اینکه شبکه های آبی این منطقه روستایی و فرسوده است اتفاق می افتد.

وی افزود: از سال گذشته با اعتبارات شرکت آبفای استان کل شبکه های توزیع آب در آن منطقه در حال تعویض است و تاکنون بیش از ۷۰ درصد توزیع شبکه آب و انشعابات این منطقه تعویض شده است.

نیکداد در مورد بحث آلودگی آب در برخی نقاط همدان نیز بیان کرد: همه روزه آب آشامیدنی مردم همدان توسط مرکز بهداشت استان و آزمایشگاه های ذیربط نمونه برداری می شود و همشهریان مطمئن باشند آب مصرفی آنها کاملا سالم است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت