۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت/ تسویه مطالبات تمامی مراکز درمانی | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7
معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران:

۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت/ تسویه مطالبات تمامی مراکز درمانی

  • کد خبر : 3017
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت/ تسویه مطالبات تمامی مراکز درمانی
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران از پوشش ۴۲ میلیون نفری بیمه سلامت در سطح کشور خبر داد.

به گزارش آوای هگمتان، حسین رنجبران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه پشتیبانی از نظام سلامت به عهده ما است، افزود: تاخیر در پرداخت مورد توجه ما نبود و در این راستا آخرین تسویه مطالبات۱۴۰۰ کلیه موسسات دولتی _دانشگاهی و غیر دولتی – دانشگاهی پرداخت شد.

وی با بیان اينکه تسویه مطالبات در ۲۶ سال گذشته بی نظیر است، اضافه کرد: ۴۲ میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۴۰ هزار موسسه اعم از بیمارستان، مطب، آزمایشگاه، پاراکلینیک، دندانپزشکی و…خدمات ارائه می دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه بیمه سلامت ایران با بیان اینکه بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده اند، اضافه کرد: معتقدیم همه ی افراد باید دارای بیمه پایه باشند.

وی با اشاره به اینکه دکتر فرجی؛ مدیرکل سابق بیمه سلامت در همدان منشأ خدمات موثر از جمله الکترونیکی شدن نسخ بودند، اظهار کرد: امروز پرچم خدمت به مردم را به دکتر نیاستی دادند که ایشان نیز بیش از یک دهه سابقه و تخصص در امور مالی و پرداخت‌ها دارند و باید گفت رفاقت در بیمه سلامت
باعث اقدامات موثری شده که امیدوارم این مهم همواره پاسداشت شود.

*اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای بیماران

فرماندار همدان تاکید کرد: با نگاه مثبت دولت و مجلس، ۲۵ هزار میلیارد تومان برای افراد بیمار تخصیص یافته که بسیار ارزشمند است‌، ما نیز در این راستا باید در استان جامعه هدف را شناسایی کنیم تا خدمات مناسبی ارائه دهیم.

فرماندار همدان با اظهار اینکه در ابتدای دولت قرار بود ۸ میلیارد دلار در
: صندوق بماند اما اینگونه نبود و دولت با خزانه خالی روبرو شد، افزود:
در حال حاضر دولت تا دو ماه، یارانه‌های مورد نیاز مردم را به حساب افراد واریز کرده تا با فراغ بال کار انجام شود.

وی با اعلام اینکه شبکه بهداشت و درمان در دوران کرونا از جان مایه گذاشتند اضافه کرد: دولت جان مردم را مهمترین مورد می داند.

وی با بیان اینکه دوران کرونا شرایط سختی را تحمیل کرد، افزود: درسال ۹۹ قریب ۱۹۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم هزینه درمان شد.

وی ادامه داد: مقرر بود در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از هزینه ها در اختیار مردم بماند اما با پیک های متعدد نه تنها ۳۰ درصد عملیاتی نشد بلکه این رقم به ۴۳ درصد افزایش یافت.

فرماندار همدان تاکید کرد:با نگاه مثبت دولت و مجلس، ۲۵ هزار میلیارد تومان برای افراد بیمار تخصیص یافته که بسیار ارزشمند است‌، ما نیز در این راستا باید در استان جامعه هدف را شناسایی کنیم تا خدمات مناسبی ارائه دهیم.

محمدی خاطر نشان کرد: در شهرستان همدان با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری مناطقی محروم توجه بیشتر دولت را می طلبد.

*پرداخت بیش از ۷۶ میلیارد تومان از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت ۷۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از مطالبات بیمارستان‌های غیردانشگاهی و خصوصی هم تا پایان هفته پرداخت می‌شود.

فریبرز نیاستی بیان کرد: با بیان اینکه بیمه سلامت جزو ارائه‌دهندگان خدمت است جایی که احساس می‌کنند کلیت ساختار زندگی آنها به هر ریخته است که اگر به هر علتی  رفع مشکلات آنها دغدغه‌ همکاران ما نباشد، باری بر دوش بیماران افزوده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه نباید از کنار اقدامات بزرگ کشور گذر کرد و باید اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد افزود: اقدام بزرگی در حوزه کرونا در کشور صورت گرفت که تا بیماری مهار شود و این اقدامات را باید به سمع و نظر مردم رساند.

نیاستی با بیان اینکه هر چند طرح الکترونیکی خدمات سلامت در لایه‌های اول است اما اقدام بزرگی بوده که نباید راحت از کنار آن رد شد، عنوان کرد: بروز کردن پرداخت‌ها کار ارزشمندی است چرا که ۱۹ سال در دانشگاه علوم پزشکی بودم و می‌دانم چقدر تلاش می شد که یک ریال برای انجام کار پول تزریق شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان تصریح کرد: اقتصاد و بازار برای انجام کار مولفه‌های خاص خود را دارد و باید گفت کار بزرگی در بودجه ۱۴۰۱ اتفاق افتاده و دولت و مجلس اقدام ارزشمندی را انجام دادند که ۲۵ هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران اختصاص یابد.

نیاستی با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات بیماران سرطانی و صعب‌العلاج، افزود: این بیماران باید در کنار بیماران خاص مورد توجه باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه باید روحیه دوستی و همدلی تقویت و به دنبال تغییرات سازنده باشیم، خاطرنشان کرد: در بستر و ریلی که سازمان بیمه سلامت طراحی کرده حرکت خواهیم کرد و خط مشی ها و اولیت‌ها نیز معلوم است.

وی با بیان اینکه با افزایش هم افزایی و تعامل سازنده گام برمی‌داریم و گام اول نیز در پوشش همگانی بیمه سلامت است گفت: اجرای کامل طرح نسخ الکترونیک مورد توجه بوده و تقویت عقد قرارداد با پزشکان مختلف در دستور کار است.

مدیرکل جدید بیمه سلامت استان همدان با اهمیت به افزایش بهره‌روری و اثربخشی عملکرد نیروهای بیمه سلامت و ارائه آموزش های لازم به آنها خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان ۷۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از ما مطالبات سال ۱۴۰۰ را داشت که چک اول به حساب آنها نشست و چک دوم طی هفته آینده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از مطالبات بیمارستان‌های غیردانشگاهی و خصوصی هم تا پایان هفته پرداخت می‌شود، گفت: بدهی مراکز خصوصی، پزشکان و آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها تا پایان اسفندماه تسویه شده است.

*یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت

مدیر کل سابق بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت بزرگترین سازمان پایه بیمه‌گر در کشور است که ۴۲ میلیون بیمه‌شده دارد، گفت:  تعدادبیمه‌شدگان این سازمان در استان یک میلیون نفر با ۵۳ درصد است.

فرجی خدمت در دانشگاه و بیمه سلامت را مایه مباهات دانست و ادامه داد: خدمت در بیمه سلامت از آن جهت حائز اهمیت است که طبق بیانات رهبری بتوانیم کاری کرده باشیم که بیمار جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد.

مدیرکل سابق بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه مشکلات امروز مردم در حوزه مالی و مدیریتی است که امیدواریم مجموعه دولت تلاش خود را در این زمینه داشته باشد تا شرایط مناسبی برای کشور فراهم شود گفت: توجه به قشر پزشک و کادر درمان نیز کنار مردم مورد توجه است.

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه‌ها باعث رغبت بیشتر پزشکان به ارائه خدمات خواهدشد، خاطرنشان کرد: باید شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که امکان تامین حداقلی نیازهای این قشر باشد تا در کشور بمانند و خارج نشوند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات مراکز درمانی در سال ۱۴۰۰ روند خوبی داشت، گفت: بیمه سلامت در سطوح مختلف خدمات قابل توجهی ارائه می‌دهد و سال گذشته در حوزه پزشک خانواده و نیز سیستم ارجاع هم اقدامات خوبی انجام داد که امیدواریم ادامه دار باشد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت