۶۰ درصد از بازدیدکنندگان غار علیصدر،به همدان نمی آیند/ علیصدر درآمد پنهانی ندارد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
مدیر عامل شرکت علیصدر:

۶۰ درصد از بازدیدکنندگان غار علیصدر،به همدان نمی آیند/ علیصدر درآمد پنهانی ندارد

  • کد خبر : 3243
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
۶۰ درصد از بازدیدکنندگان غار علیصدر،به همدان نمی آیند/ علیصدر درآمد پنهانی ندارد
مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه ۶۰ درصد گردشگران و بازدید کنندگان غار به همدان نمی آیند، اضافه کرد: باید زیرساخت مهیا شود تا گردشگر علاوه بر غار علیصدر، از همدان نیز بازدید کند.

به گزارش آوای هگمتان، محمد علی عنایتی اکمل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت علیصدر در شش ماه اول سال پر کار است، اضافه کرد: کلیه مکان های گردشگری غیر از کیش، قشم و مشهد همین اوضاع را دارند و باید گفت که تعطیلات ما متمرکز بر ۱۲۰ روز است که امکان سفر برای اقشار جامعه فراهم است.

وی با تاکید بر اینکه در شش ماهه دوم سال برای جذب گردشگر، فرهنگسازی نیاز اصلی است، افزود: غار علیصدر متعلق به استان است اما گردشگر علاقه به بازدید غار علیصدر دارد و همدان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نمی کند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد گردشگران و بازدید کنندگان غار به همدان نمی آیند، اضافه کرد: باید زیرساخت مهیا شود تا گردشگر علاوه بر غار علیصدر از همدان نیز بازدید کند.

وی از بازدید ۲۷۶ گردشگر خارجی از غار علیصدر در فروردین امسال خبر داد و افزود: بیشترین توریست خارجی متعلق به کشور عراق بوده و از کشور آلمان و فرانسه نیز از این جاذبه طبیعی دیدن کرده اند.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر بیشترین بازدید کننده از غار علیصدر را مربوط به سال ۹۸ عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تعداد گردشگران به طور محسوسی کاهش یافت.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه ۲۵۰ نفر در حال حاضر در شرکت علیصدر فعالیت دارند، اظهار کرد باید بستری برای اشتغالزایی در علیصدر فراهم شود که تاکنون این کار انجام نشده است.

*زمین های اوقافی مشکلی برای سرمایه گذاری در غار 

عنایتی زمین های اوقافی را عاملی مهم برای عدم سرمایه گذاری و نبود سرمایه گذار در غار علیصدر عنوان کرد و ادامه داد: رایزنی های با سرمایه گذاران انجام شد اما به دلیل این موضوع روند متوقف شد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه ۴۰ درصد گنجنامه در مالکیت علیصدر است، افزود: همیاری شهرداری ۴۰ درصد، شرکت ایرانگردی و جهانگردی ۴۰ درصد و شهرداری همدان ۲۰ درصد از سهام شرکت علیصدر را دارا هستند.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر با اعلام اینکه بیش از ۹۵ درصد از کارکنان علیصدر بومی هستند، تصریح کرد: ۳۳ نفر قرارداد ۶ ماهه و ۳۵ نفر نیز دارای قرارداد ۹ ماهه هستند.

وی با اظهار اینکه ۱۴ نفر قرارداد ۱۰ ماهه و ۴۰ نفر دارای قرارداد ۱۱ ماهه هستند، ادامه داد: حدود یکصد نفر از مردم علیصدر پشتیبانی کار را عهده دار هستند.

وی درآمد سالیانه علیصدر را در سال ۹۸ حدود سه و نیم میلیارد تومان عنوان کرد: ۵۲ درصد از درآمد علیصدر صرف حقوق و دستمزد می‌شود.

عنایتی اکمل درآمد غار را از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ششم خرداد سالجاری ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان بیش ۹ میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان صرف هزینه دوماهه غار شده است.

*علیصدر هیچگونه درآمد پنهانی ندارد

وی با اشاره به صحبت های نماینده بهارو کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در خصوص درآمد شرکت علیصدر بیان کرد: ما درآمد پنهانی نداریم و پیشنهاد شده تا سایتی برای ارائه گزارش درآمد علیصدر طراحی شود و کلیه درآمدها در آن قید شود.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر در بخش دیگری از سخنان خود به تخریب دیوار حائل میان غار و روستای علیصدر اشاره کرد و در این خصوص بیان داشت: تخریب کنندگان به دنبال باج‌خواهی بودند و پیگیری این ماجرا از مراجع قانونی مورد تاکید بوده و در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه تخریب دیوار حائل میان غار و روستای علیصدر توسط شورا و دهیاری روستای علیصدر انجام شد، ادامه داد: این دیوار قبل از سال ۷۰ کشیده شده وتخریب این دیوار توسط شخص حقیقی یا حقوقی تخلف محرزی است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت