روند افزایشی نزاع و خودکشی در استان همدان/ دو هزار و ۸۸۶ مورد معاینه نزاع انجام شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان:

روند افزایشی نزاع و خودکشی در استان همدان/ دو هزار و ۸۸۶ مورد معاینه نزاع انجام شد

  • کد خبر : 3435
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
روند افزایشی نزاع و خودکشی در استان همدان/ دو هزار و ۸۸۶ مورد معاینه نزاع انجام شد
مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان از روند افزایشی نزاع و خودکشی در استان خبر داد و گفت: در ۲ ماهه نخست سالجاری ۲ هزار و ۸۸۶ مورد معاینه نزاع انجام شده است و باید گفت در سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۵۰ مورد بوده است.

به گزارش آوای هگمتان، آرتین کمالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۲.۵ سال گذشته با جذب نیرو، استفاده از نرم افزارهای تخصصی و فراهم شدن زمینه ارتباط با کلانتری و دادگاه، رتبه خوبی درحوزه نرم افزار و سخت افزار کسب کرده ایم، افزود: پزشکی قانونی به سیستم cms تجهیز شد و نامه نگاری به صورت سیستمی به کلانتری یا دادگستری انجام می شود.

وی با اظهار اینکه سیستم یکپارچه سازی به دادگستری و کلانتری وصل شده، ادامه داد: در بحث فوتی ها این موضوع شروع شده و ملایر و نهاوند تحت پوشش این سیستم هستند و در سایر شهرستان ها نیز انجام خواهند شد.

*در فامنین پزشکی قانونی فعال وجود ندارد

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان با اظهار اینکه شهرستان فامنین پزشکی قانونی فعال ندارد، تصریح کرد: نهاوند تویسرکان و کبودراهنگ به متراژ تملیکی استان اضافه شد و رتبه ۱۴ کشوری را کسب کردیم و در تلاشیم اسدآباد تا دهه فجر افتتاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراجعه افراد به پزشکی قانونی برای دریافت جسد ترافیک را در مسیر منتهی به این سازمان به وجود می آورد، تصریح کرد: شهرداری زمینی را در مسیر جدید ورودی باغ بهشت پیشنهاد داد تا سالن تشریح به این مکان انتقال یابد و نیازمند مساعدت و همکاری متولیان امر برای این هستیم تا سالن تشریح انتقال یافته و احداث شود.

*کمبود پزشک در پزشکی قانونی محسوس است

کمالی با بیان اینکه کمبود پزشک در سازمان کاملا محسوس است، اضافه کرد: در شهرستان ها پزشکان تحت فشار کاری هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: عدم استقبال پزشکان به فعالیت در این مجموع قضایی به علت کار سخت و مشقت بار و حقوق کم از مشکلات است.

وی از همکاری ۱۵ پزشک استخدامی و ۲ پزشک معاضدتی با پزشکی قانونی استان همدان خبر داد و افزود: نیاز به پنج پزشک داریم که با وجود برگزاری آزمون یک پزشک جذب این مجموعه شد.

*آمار نزاع روند افزایشی دارد

کمالی از افزایش آمار نزاع در استان اظهار نگرانی کرد و افزود:  در ۲ ماهه نخست سالجاری ۲ هزار و ۸۸۶ مورد معاینه نزاع انجام شده است و باید گفت در سال گذشته ۱۷ هزار و ۴۵۰ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه یک هزار و ۴۴۰ جسد در سال گذشته کالبد شکافی شد که با نظر پزشک صورت گرفت، افزود: این امر به رضایت خانواده ها نیازمند نیست.

*مرگ ۴۴۲ نفر در سوانح رانندگی

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه ۴۲۲ نفر در سوانح رانندگی فوت کرده اند، ادامه داد: ۵۰ نفر به علت حوادث ناشی از فوت کرده اند.

وی از کاهش ۷.۵ درصدی متوفیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و گفت: این موارد شامل سو مصرف مواد مخدر، محرک یا مسمومیت داروئی بوده است.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت