اجرای طرح “دارویار”در ۲۳۲ داروخانه همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان:

اجرای طرح “دارویار”در ۲۳۲ داروخانه همدان

  • کد خبر : 3851
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
اجرای طرح “دارویار”در ۲۳۲ داروخانه همدان
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان از اجرای طرح "دارویار" در ۲۳۲ داروخانه همدان خبرداد و افزود: درصد رضایتمندی از این طرح بالا است.

به گزارش آوا‌ی هگمتان، فریبرز نیاستی در جمع خبرنگاران به طرح “دارویار” اشاره کرد و ادامه‌داد: یک ماه از اجرای طرح ملی “دارویار” گذشته، در همدان نیز به صورت فراگیر انجام شد و کمترین نارضایتی عمومی را در برداشت.

وی طرح “دارویار” را در جهت تغییر سیاست نرخ ارز دارو عنوان‌کرد و افزود: این طرح از سوی بیمه سلامت پیگیری شده تا دارو به قیمت قبل به دست مصرف‌کننده برسد.

مدیر کل بیمه سلامت استان‌همدان به اثرات مثبت این طرح اشاره‌کرد و ادامه‌داد: در اقتصاد سلامت کشور و اقتصاد دارو شاهد اتفاقات خوبی خواهیم‌بود و در آینده نه چندان دور صنعت دارو به خوبی خواهد چرخید.

وی مهمترین مزیت طرح ” دارویار” را جلوگیری از قاچاق دارو اعلام کرد و افزود: جلوگیری از مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو و واقعی شدن قیمت دارو از دیگر محسنات این طرح است.

*نسخه نویسی الکترونیکی ریل گذاری در بیمه بود

وی با اذعان به اینکه وظایف جدید به بیمه سلامت محول شده است، به بیان محورها پرداخت و افزود: یکی از این محورها نسخه نویسی الکترونیکی بود که به عنوان ریل گذاری در بیمه به شمار می آمد.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان نسخه نویسی الکترونیکی را طرحی بزرگ و اساسی عنوان کرد که تا پایان سال گذشته دربخش دولتی به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شد و ادامه‌داد: بیمارستان خصوصی بوعلی همدان نیز از ۲۹ روز قبل نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کرده است.

*ایجاد پرونده الکترونیک از اهداف بیمه سلامت

وی با اظهار اینکه ایجاد پرونده الکترونیک از اهداف بیمه سلامت است، ادامه داد: چندین سال است در این زمینه تلاش شده و منافع زیادی به همراه خواهد داشت، ازجمله ارائه خدمات مناسب و کمک به اقتصاد کشور، مدیریت منابع و سلامت از مزایا می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید براینکه طبق تکلیف که به دولت محول شده مکلف هستیم از سازمان بیمه ایران کلیه افراد فاقد بیمه پایه را تحت پوشش قرار دهیم، اضافه کرد: همدان نیز به عنوان آزمایشی شروع به کار کرد و در چندماه اخیر شتاب گرفت .

وی با تاکید بر اینکه افرادی که دارای بیمه پایه نیستند، پیگیری کرده و اقدام به بیمه پایه بکنند ادامه داد: از یکم مهرماه سال گذشته تا اکنون در استان همدان ۳۲۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار‌گرفتند که آمار دقیق بیمه نشده ها در اختیار نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه از یک میلیون ۷۵۰ هزار نفر جمعیت استان بیش از ۲ میلیون ۱۳۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اضافه کرد: ۶۰ درصد جمعیت استان همدان تحت پوشش بیمه هستند.

*پرداخت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی مطالبات

نیاستی به پرداخت‌های مطالبات مراکز درمانی از سوی سازمان بیمه سلامت اشاره‌کرد و ادامه‌داد: هفته اول مردادماه تمام مطالبات داروخانه‌ها تا پایان تیرماه تسویه شد و مابه تفاوت ارز ترجیحی نیز به داروخانه‌ها تا پایان تیرماه پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان‌همدان با بیان اینکه مطالبات مطب‌ها تا پایان تیرماه و آزمایشگاه‌ها تا پایان خردادماه تسویه شده است، تصریح‌کرد: مطالبات مراکز دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی تا پایان اردیبهشت ماه که مطالبات مردادماه امسال نیز علی‌الحساب پرداخت شده است.

وی با اظهار‌اینکه در سالجاری ۸۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مطالبات مراکز درمانی پرداخت شد، اضافه‌کرد: میزان معوقات نیز بسیار پایین است.

*پرداخت ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری

وی حمایت بیمه سلامت از زوجین نابارور را یکی از اقدامات مهم این سازمان عنوان‌کرد و افزود: در حال عادی حق بیمه در بخش دولتی و بخشی عمومی غیردولتی ۹۰ درصد و در بخش خصوصی و خیریه نیز ۷۰ درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در راستای حمایت از جوانی جمعیت و زوجین نابارور ۷۰ درصد را در بخش خصوصی به ۹۰ درصد رسیده و بیمه سلامت ۹۰ درصد تعرفه مراکز خصوصی را پرداخت می کند.

وی با اعلام اینکه درقرارداد با بخش خصوصی، ۱۲۶ پزشک عمومی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، ادامه داد: بایدهمه افراد جامعه به پزشکان خانواده منتسب شوند.

نیاستی به نظام ارجاع در بیمه سلامت اشاره کرد و ادامه داد: پزشک خانواده شهری می‌تواند بیماران را برای انجام تصویربرداری و آزمایشگاهی به مراکز دولتی ارجاع دهد که در حال حاضر مراکز خصوصی قراردادی در این زمینه ندارند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: با رایزنی‌هایی که با سازمان بیمه سلامت انجام دادیم موافقت شد در استان در حال حاضر به صورت آزمایشی در شهرستان‌‌های همدان، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ با تمام مراکز آزمایشگاهی خصوصی و مراکز تصویربرداری خصوصی درجه «A»، نسبت به ارائه خدمات در طرح ارجاع قرارداد منعقد شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت