افتتاح ۱۲ طرح تولیدی و توزیعی در هفته تعاون/ نبود طرح های اشتغال تاثیرگذار ، مهمترین چالش | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

افتتاح ۱۲ طرح تولیدی و توزیعی در هفته تعاون/ نبود طرح های اشتغال تاثیرگذار ، مهمترین چالش

  • کد خبر : 3910
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
افتتاح ۱۲ طرح تولیدی و توزیعی در هفته تعاون/ نبود طرح های اشتغال تاثیرگذار ، مهمترین چالش

به گزارش آوای‌هگمتان، یوسف شعبانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سیاست کلان کمک به فضای موجود در حوزه کسب و کار و صیانت از آن در چهار بخش حمایت از پایداری مشاغل فعلی، تنظیم روابط کار، تشکلات و مردمی سازی،نظارت و بازرسی عمل می کند. وی با عنوان اینکه از هفته دولت سال […]

به گزارش آوای‌هگمتان، یوسف شعبانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سیاست کلان کمک به فضای موجود در حوزه کسب و کار و صیانت از آن در چهار بخش حمایت از پایداری مشاغل فعلی، تنظیم روابط کار، تشکلات و مردمی سازی،نظارت و بازرسی عمل می کند.

وی با عنوان اینکه از هفته دولت سال گذشته تاکنون در حوزه روابط کار ۶۵۰۰ مورد شکایت کارگر و کار فرمایی در ۱۵ هیات تشخیص رسیدگی شد، تصریح‌کرد: بالای ۵ هزار مورد بررسی شد که ۸۳۳ سازشی بود.

*۱۰۶۷ رای توسط هیات صادر شد

وی با اظهار اینکه تا سال گذشته ۴ هیات حل تخلف ایفای نقش می کردندکه هم اکنون به ۷ هیات ارتقا یافت، خاطر‌نشان‌کرد: ۱۰۶۷ رای توسط این هیات رای صادر شده که ۱۰۲ رای آرا سازشی بوده است.

شعبانی با اعلام اینکه شش هزارو ۵۰۰ مشاوره و هدایت شغلی صورت گرفت، تصریح کرد: درحوزه بیمه بیکاری ۲۲۸۶ مورد بیمه بیکاری صادر شد و باید گفت سقف بیمه بیکاری ۵۴ ماه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با عنوان‌اینکه افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کند نباید شاغل باشند، خاطر نشان کرد: بیمه بیکاری دو هزار و ۲۸۶ نفر برقرار شده و سقف بیمه بیکاری نیز ۵۴ ماه است و طی بررسی های انجام شده مشخص شد مقرری یک‌هزار و ۷۷۳ نفر نیز قطع شده بود.

*۲۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح استان فعال هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با عنوان‌اینکه ۲۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح استان در قالب انجمن صنفی کارگری_ کارفرمایی و… وجود‌دارد، افزود: حمایت در سه جانبه گرائی کارگری و کارفرمایی رعایت شود و سیاست ما در اصل  و وحدت و همدلی در جامعه کارگری و کارفرمایی است.

وی آخرین بخش در روابط کار را حوزه بازرسی عنوان کرد و تاکید‌کرد: در طی یکسال گذشته ۸ بازرس در سطح استان فعال هستند و قریب به ۹ هزار واحد کارگری و کارفرمایی بازرسی انجام می شود، ادامه‌داد: از این میزان در حوزه فنی و ایمنی ۳۵۹۶مورد ، رعایت پرداخت حقوق مزایا و بیمه بیش از یک هزار رعایت، رعایت طبقه بندی مشاغل ۵۸۱ مورد ، در حوزه رعایت مشاغل سخت و زیان آور ۲۲۶۴ مورد و در حوزه کار کودک ۷۷۲ بازرسی انجام شد.

شعبانی به فعالیت ۴۹ شرکت خدماتی در سطح استان اشاره‌کرد و ادامه‌داد: دربحث تحقیق روابط کار ۱۳۷ مورد، در ماده ۸۷ نیز ۲۰۹ مورد بوده است.

* ۲۱ نفر بر اثر حوادث کار فوت شده‌اتد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به حوادث کار پرداخت و اذعان کرد: ۳۲۷ مورد حادثه بررسی شده که از این تعداد ۳۲۱ مورد حادثه اتفاق افتاده و ۲۱ مورد فوت شده اند.

وی بیان‌کرد: عدم رعایت اصول ایمنی، سهل انگاری کارگر و کارفرما از جمله عوامل در بروز حوادث کار بوده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در بخش مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد و گفت: در این حوزه به درخواست یک‌هزار و ۵۹۱ نفر بررسی شده که برای یک‌هزار و ۳۱۱ نفر رای صادر شده است.

*طرح ” زیست بوم اشتغال” نگاه همه جانبه به کسب و کار دارد 

وی توسعه فضای کسب و کار و ارتقای جایگاه فعلی را مهم دانست و ادامه‌داد: با اجرای طرح زیست بوم اشتغال که نگاه همه جانبه به فضای کسی و کار دارد.

شعبانی به چهار چالش در حوزه کسب و کار اشاره کرد و ادامه‌داد: بیکاری تحصیل کنندگان ، فرصت های شغلی خالی، بیکاری عمومی و عدم وجود طرح های اشتغال تاثیرگذار در استان چالشی مهم است و نیازمند سرمایه گذاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه حدود ۵۵۷ هزار و ۵۸۸ نفر نیروی آماده و جمعیت فعال در استان داریم خاطرنشان کرد: ۲۹.۶ درصد از شاغلان در حوزه کشاورزی، ۲۹.۵ در بخش صنعت و ۴۰.۹ درصد در حوزه خدمات هستند.

وی ادامه‌داد: ۱۳۸ هزار و ۳۶۹ نفر بیمه شده اجباری در سطح استان همدان وجود‌دارد، افزود: کار فرمایان موظف به بیمه هستند در استان همدان ۲۴هزار و ۲۱۲ کارگاه مشغول فعالیت هستند.

شعبانی تاکید‌کرد: از این تعداد هزارو ۳۰۰ واحد صنعتی، یک‌هزار و ۴۳۹ واحد کشاورزی و مابقی حوزه خدمات است.

* تاثیرگذاری واحدهای بزرگ‌بر کسب و کار 

وی به تاثیرگذاری واحدهای بزرگ در فضای کسب و کار اشاره کرد و ادامه‌داد: ۹ هزار و ۴۲۲ واحد از این واحدهای موجود تک‌نفری هستند و یک‌هزار و ۵۹۴ بین ۱۱ تا ۴۹ نفر کارگر دارند.

شعبانی با اظهار اینکه ۵۰۰ میلیارد در حوزه روستایی در نظر گرفته شده، خاطر‌نشان‌کرد: در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته ۷۴ میلیون سهم استان بود که در سال جدید به ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سومین مسیر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه است، اضافه‌کرد: در سه بخش ایجادی، توسعه‌ای و سرمایه در گردش به واحدها تسهیلات پرداخت می‌شود و مسیر چهارم پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ ویژه نهادهای حمایتی با نرخ چهار درصد است.

*در سفر ریاست جمهوری ۸ هزار میلیارد تومان طرح مصوب شد 

شعبانی با بیان‌اینکه در سفر ریاست جمهوری ۸ هزار میلیارد تومان طرح مصوب شد، اما هنوز ابلاغ نشده است، اضافه کرد: بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان در سال جاری در این چهار بخش تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی به هدایت کار و کاریابی اشاره کرد که ۲۰ واحد در این حوزه فعال هستند و افزود: یک‌هزار و ۷۰۹ نفر از طریق کاریابی بکارگیری شدند و ۳ هزار و ۴۴۵ فرصت شغلی نیز احصا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ‌اینکه همدان حوزه ممنوع برای اتباع خارجه است، تصریح‌کرد: ۲۱۵ مورد بازرسی برای اتباع انجام شد که ۳۲۹ تبعه غیر مجاز شناسایی شد و در این راستا ۱۰۱ نفر کارفرما به دادگاه ارجاع شدند.

*اعطای بیش از ۵ هزار مجوز به بخش خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از اعطای ۵ هزار و ۹۶۲ مورد مجوز در بخش مشاغل خانگی خبر داد و اظهار‌کرد: دو هزار و ۱۳۶ طرح از این تسهیلات بهره‌مند شدند و باید گفت دبیرخانه کارگروه اشتغال فعال است و در حوزه مشاوره و آموزش به ۱۱ مرکز مشاوره شغلی، مجوز اعطا شده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای حذف بروکراسی اداری مجوز مشاوره‌ها به صورت آنلاین و به مدت یک ساله صادر می‌شود، اضافه‌کرد: ۹۴۴ مورد از اقدام نظارتی به دریافت تسهیلات از سوی متقاضیان اعمال شده و در این خصوص ۵۰ پرونده معادل ۱۸ میلیارد تومان داشتیم که هشت پرونده با اعمال نظارت به فعالیت برگشته‌اند.

*ایجاد ۴۴۹ فرصت شغلی در همدان 

شعبانی از اشتغال۱۴ هزار و ۶۴۰ نفر در استان خبرداد و افزود: ۴۶ تعاونی اخیرا با ۴۴۹ فرصت شغلی و ۸۵۰ عضو تشکیل شده که ۳۳ مورد تولیدی، ۳ خدماتی و ۱۰ واحد توزیعی است.

وی به تشریح برنامه‌ های هفته تعاون پرداخت و ادامه‌داد: هفته تعاون از ۷ تا ۱۳ شهریورماه می باشد و در این هفته ۱۲ طرح در استان افتتاح می‌شود که ۱۱ طرح تولیدی و یک طرح توزیعی است و پنج طرح نیز رویکرد بانوان دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از نشست اعضا و گنجینه تعاونی بازنشستگان اشاره‌کرد و افزود: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و تجلیل از ۱۱ تعاونی راه یافته به جشنواره کشوری و ۶ تعاونی راه یافته به جشنواره استانی را در این هفته در برنامه داریم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت