ثبت نام ۲۹۵ هزار دانش‌آموز در سامانه/ هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

ثبت نام ۲۹۵ هزار دانش‌آموز در سامانه/ هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود

  • کد خبر : 3934
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۴۴
ثبت نام ۲۹۵ هزار دانش‌آموز در سامانه/ هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ثبت نام ۲۹۵ هزار دانش آموز در سامانه «سناد» خبر‌داد و گفت: در سال تحصیلی جدید با تمهیداتی که اندیشیده شده، هیچ کلاسی بدوم معلم نخواهد بود.

به گزارش آوای‌‌هگمتان، محمود نقوی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و گفت: با بازگشایی مجدد مدارس، ۹۵ درصد دانش‌آموزان استان در کلاس حضور یافتند و همدان رتبه دوم کشوری را کسب کرد و این امر با بازرسی متداوم مدارس مبنی بر حضور دانش‌آموز، معلم و مدیر سنجیده شد‌.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به بازگشائی مدارس از دوم مهرماه اشاره‌کرد و ادامه‌داد: کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

* اسکان ۵۰ هزار نفر طی تعطیلات نوروز در استان 

نقوی به اسکان مسافران طی تعطیلات نوروز در مدارس استان اشاره‌کرد و افزود: در این تعطیلات ۵۰ هزار نفر در مدارس استان اسکان داده شدند که ۶۰ درصد فرهنگی و ۴۰ درصد غیرفرهنگی بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اسکان مسافران در ایام تابستان اظهار‌کرد: ۴۰ هزار مسافر در این ایام اسکان داده‌شد که هدف میزبانی و تجلیل از فرهنگیان بود که پس از دو سال اقدام به سفر کردند.

*اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان جهت تامین آب مدارس

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان همدان از اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تامین آب مدارس در سال تحصیلی جدید، خبر‌داد و بیان‌کرد: این امر در جهت رفع دغدغه آب شرب و سرویس بهداشتی مدارس در سال تحصیلی جدید رقم خورد و نصب تانکر در مدارس به دنبال این هدف اتفاق خواهد افتاد.

نقوی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان با ۱۵ میلیارد تومان نقدینگی اشاره‌کرد و ادامه‌داد:۳ میلیارد تومان نیز برای تجهیز اختصاص یافته که این زمین چمن‌ها به صورت ۱۰۰ درصد تهیه و در مناطق توزیع شده است.

*اختصاص دو میلیاردو ۲۵۰ میلیون تومان برای ایجاد زمین چمن

نقوی با اظهار‌اینکه در کمیته برنامه‌ریزی دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای کمک به ایجاد زمین‌های چمن اختصاص یافت، خاطر‌نشان‌کرد: امیدواریم قبل از بازگشایی مدارس، ۵۸ زمین چمن تکمیل و ایجاد شود.

*طرح شهید خرازی درجهت تقویت بنیان خانواده مطرح شد

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان همدان به طرح شهید خرازی اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح تقویت بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ورزش است.

وی ادامه‌داد: در طرح شهید خرازی روز‌های پنج‌شنبه مادران با دختران و روز‌های جمعه پدران با پسران می‌توانند ازسالن‌های ورزشی به صورت رایگان استفاده کنند که در حال حاضر ۲۰ سالن ورزشی به این منظور در نظر‌گرفته شده است.

نقوی اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش را در سطح کشور مناسب عنوان کرد که متاسفانه در همدان ناچیز در نظرگرفته شد، اضافه‌کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار ماحصل سفر ریاست جمهوری برای خرید تجهیزات عمومی در نظر گرفته شد.

مدیر‌کل اموزش و پرورش استان همدان با بیان‌اینکه ۱۵ کاروان توزیع تجهیزات از محل اعتبارات کشوری مدارس سطح پائین و فقیر نشین را پوشش خواهند‌داد، افزود: در سال تحصیلی جدید کلاس خالی از معلم نخواهیم داشت، اقداماتی در دستور کار قرار گرفته هرچند این مشکل و کمبود وجود دارد، اما باید در این شرایط آن را به خوبی مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمبود معلم مسئله کشوری و استانی است، اضافه‌کرد: متاسفانه نگاه بسته به” طرح امین” سبب شد تا تبدیل وضعیت به خوبی انجام نشود در صورتی که استان‌های همجوار ما به خوبی از بخشنامه‌ها استفاده کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تبدیل وضعیت ۴۵ نیرو را در راستای جبران کمبود معلم و از طریق اضافه تدریس عنوان کرد و ادامه‌داد: مقرر بود ۳۰۰ معلم از طریق” طرح امین” به همدان اضافه شود که متاسفانه در همدان صفر است در حالی که در دیگر استان‌ها انجام شده است.

*تاکید ما بر عدالت آموزشی است

نقوی بر عدالت آموزشی تاکید‌کرد و افزود: سعی شده تا تعادل را با نواحی و مرکز استان مورد توجه قرار دهیم و در این راستا۸۰۰ معلم را در مناطق جابجا کردیم که ۶۰۰ نفر از آن‌ها وارد همدان شد و اضافه تدریسی را در کل استان تقسیم کردیم.

وی نیرو‌های اداری آموزش و پرورش را ۴ هزار و ۱۸۳ نفر عنوان‌کرد و ادامه‌داد: این تعداد را به سه هزار و ۵۰۰ نفر رساندیم تا کمبود معلم جبران شود و باید گفت در صورت اینکه نیروی جدید استخدام شود این نیرو‌ها به بخش اداری برگردانده خواهند شد.

وی استفاده از نیرو‌های اجرایی و بازنشستگان را در جهت کمبود نیرو مفید ارزیابی‌کرد و ادامه ‌داد: امسال ۲ هزار و ۳۵۰ نفر در مرز بازنشستگی هستند و با توجه به شرایط مجبور به استفاده از این نیرو‌ها هستیم تا کمبود معلم را جبران و هیچ کلاس خالی از معلم وجود نداشته باشد.

*ثبت نام ۲۹۸ هزار دانش‌آموز در سامانه

نقوی به ثبت نام ۲۹۸ هزار دانش‌آموز در سامانه”سناد” اشاره کرد و با بیان اینکه ۸۵ درصد کلاس‌بندی آن‌ها انجام‌سده، تصریح‌کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۲۰ هزار دانش آموز در سطح استان داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت