پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان به زوجین نابارور/ پرداخت ۷۰ درصد هزینه درمان افراد تحت پوشش بهزیستی | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان؛

پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان به زوجین نابارور/ پرداخت ۷۰ درصد هزینه درمان افراد تحت پوشش بهزیستی

  • کد خبر : 4490
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان به زوجین نابارور/  پرداخت ۷۰ درصد هزینه درمان افراد تحت پوشش بهزیستی
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه ۳۴ میلیون تومان در سال‌گذشته به زوجین نابارور پرداخت شد، گفت: این رقم در هفت ماهه سال‌جاری به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و به ۳۲۷ زوج نابارور پرداخت شد.

به گزارش آوای هگمتان، فریبرز نیاستی به مناسبت هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران با اظهاراینکه بیمه سلامت در یک‌سال اخیر اقدامات مفصل و بنیادی را در سطح کشور آغاز کرده است، افزود: پوشش بیمه ای در بیماران از نظر سطح و عمق بیمه ارتقا داشته است.

وی با بیان‌اینکه در سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در بیمه سلامت رخ داد که در سطح استان نیز این امر ملموس است‌، ادامه‌داد: درسالجاری چند برنامه مهم همگام با سایر استان‌ها پیگیری شد که توسعه بیمه نظام ارجاع شهری از آن جمله بود و از ابتدای سال‌جاری تاکنون پزشکان طرف قراداد، از ۹۶ به ۱۳۶ پزشک افزایش داشته است .

نیاستی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۹۵ هزار و ۸۸۸ نفر عضو صندوق بیمه سلامت همگانی هستند که بخش عمده آن نظام شهری است، افزود: پیگیری دو مقوله پیشگیری و نظام ارجاع و همچنین پزشک خانواده از موارد مورد توجه بود و باید گفت اگر نظام سلامت را ارتقا دهیم به پیشگیری و نظام ارجاع باید اهتمام ویژه داشت.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با تاکیدبراینکه در همدان بیش از ۹۰۰ هزار نفر در دو صندوق بر اساس نظام ارجاع فعالیت هستند، خاطرنشان‌شد: از یک میلیون و ۹۳ هزار نفر عضو بیمه سلامت حدود ۹۰۰ هزار نفر جز دو صندوق بیمه روستاییان و بیمه همگانی هستند و کارکرد نظام ارجاع دارند.

*عقد قرارداد با بیمارستان بوعلی و کلینیک افق

نیاستی با اظهار اینکه بیمه سلامت در یکم آبان ماه سال‌جاری با بیمارستان خصوصی بوعلی قرارداد منعقد کرد، افزود: دسترسی به بخش خصوصی میسر نبود ولی اکنون انعقاد قرارداد همزمان با شروع هفته بیمه سلامت اتفاق خوبی بود که انجام شد .

وی عقد قرارداد با کلینیک افق را در تاریخ ۲۰ شهریور سال‌جاری از اتفاقات مهم ارزیابی کرد و ادامه‌داد: در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز در هفت ماهه سالجاری بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اسناد مربوط به نازایی و زوجین نابارور پرداخت شد و این رقم در سال گذشته حدود ۳۴ میلیون تومان بود.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اشاره‌به اینکه ۳۲۷ پرونده مربوط به زوجین نابارور با مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شد، افزود: قطعا تا پایان سال این رقم افزایش خواهد داشت.

*توسعه نسخه نویسی الکترونیکی

نیاستی به بحث توسعه نسخه نویسی الکترونیک در ۱۴۰۰ پرداخت و ادامه‌داد: با پیگیری بیمه سلامت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی در مراکز دولتی_ دانشگاهی نسخه نویسی الکترونیکی در تمام کلینیک‌های تخصصی دانشگاهی در حال اجرا است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح ملی ” دارویار” اشاره‌کرد و افزود: در این طرح یارانه دارو تغییر پیدا کرد و از سمت تولید و یارانه‌ای که به کارخانجات تعلق می‌گرفت به عرضه دارو یعنی” داروخانه” پرداخت شد و قیمت تولید دارو واقعی شد و انتظار است محرکی برای صنعت داروسازی شود.

*اجرای طرح ” دارویار” گامی در جهت عدم مصرف خودسرانه دارو

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان‌ با بیان اینکه با اجرای طرح ” دارویار” مصرف خودسرانه دارو کاهش می یابد، اذعان‌کرد: کمبود دارو در شبکه توزیع موضوعی است که با معاونت غذا و دارو حل و فصل می شود .

نیاستی با اعلام اینکه انتظار داریم قاچاق معکوس کاهش یابد، تصریح‌کرد: اجرای طرح “دارویار” با کمترین میزان گله و شکایت انجام شد و اجرای موفقی در طرح ملی بود.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با تاکید براینکه در طرح دارویار تعداد دارو و اقلام جدیدتر اضافه می شود، ادامه داد: نگرانی در اجرای طرح “دارویار” تامین نقدینگی و پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها بود که در مهرماه معوقات ۳۵۲ داروخانه در سطح استان پرداخت شد.

وی اعلام‌کرد: یکی از اهداف بیمه در سال ۱۴۰۱ افزایش دسترسی به خدمات بود که در این راستا تعداد دفاتر پیشخوان توسعه یافت و چهار دفتر اضافه شد و عمدتا این امر در مناطق کمتر برخوردار اتفاق افتاد.

نیاستی با بیان اینکه اقدام دیگر استقرار همکار بیمه در داروخانه دانشگاه علوم پزشکی بود و سبب شد بیماران از مراجعات به اداره کل معاف شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان اضافه‌کرد: در بحث اجرای صندوق بیمه بیماران خاص و صعب العلاج که آرزوی نظام سلامت بود، در قانون بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای این بیماران مصوب شد.

وی بیان کرد: وام ۴ درصد به مبلغ دو هزار میلیارد تومان به صندوق بیماران صعب العلاج تعلق گرفت و نیازمند هماهنگی خاصی بیمه سلامت و دانشگاه است.

*پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه درمان به بیماران خاص

نیاستی اعلام‌کرد: در بیماران‌ خاص”هموفیلی، تالاسمی، ام اس، پیوندکلیه و دیالیز” که تعداد آنها ۲۱۶۲ بیمار هستند ۱۰۰ درصد هزینه درمان در تعهد بیمه سلامت با نرخ مصوب است .

وی با اعلام اینکه در بیماری صعب العلاج آماری دقیق در دسترس نیست، اضافه‌کرد: همه طیف های بیماران صعب العلاج در معاونت درمان” آر دی ای” سامانه بیماری‌های نادر ثبت نام کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان‌ با بیان اینکه بیماران بهزیستی ۵۹ خدمت ستاره دار دریافت می کنند، افزود: بر اساس قرارداد در راستای حمایت مالی بيماران بهزیستی تحت حمایت بیمه سلامت هستند و پرداخت ها در بخش دولتی و خصوصی ۷۰ درصد بر طبق دستورالعمل پرداخت شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مطالبات مراکز فیزیوتراپی، تصویر برداری و آزمایشگاهها تا پایان شهریور ماه سالجاری تسویه شد و مطالبات پزشکان خانواده شهری و روستایی و داروخانه ها نیز تا پایان مهرماه تسویه شد . مدیر کل بیمه سلامت استان همدان ادامه ‌داد: بیمارستانها نیز تا پایان مرداد ماه تسویه شده و منتظر ارسال اسناد از سوی بیمارستانها برای رسیدگی و پرداخت هستیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت