گازرسانی به باغات ممنوع / افزایش ۱۹ درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

گازرسانی به باغات ممنوع / افزایش ۱۹ درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 5077
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
گازرسانی به باغات ممنوع / افزایش ۱۹ درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان‌ با بیان اینکه هیچ باغی در گنجنامه گازدار نشده است، گفت: گازرسانی به مجموعه توریستی گنجنامه طبق مصوبه و آئین نامه است و مقدمات قانونی آن انجام شده است.

به گزارش آوای هگمتان، محمد صادق محبی نظر در حضور جمعی از مطالبه گران و اصحاب رسانه به انتقادات و پیشنهادات گوش فرا داد و در خصوص گازرسانی به باغات گنجنامه اینگونه گفت: طبق مقررات، گازرسانی به محدوده شهرها، محدوده روستاها، صنایع و واحدهای تولیدی از وظایف شرکت گاز است و باید تاکید کرد که باغات خارج از محدوده روستا است.

وی با اعلام اینکه گازرسانی مجتمع توریستی گنجنامه مصوبه و آیین نامه خود را داردو مقدمات قانونی آن انجام شده است، تصریح‌کرد: گازرسانی به باغات بایدبه لحاظ فنی، ایمنی و اقتصادی شرایط لازم را داشته باشد و در گازرسانی این سه اصل رعایت شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با عنوان اینکه گازرسانی به باغات ممنوع است، اضافه‌کرد: هیچ باغی در گنجنامه گازرسانی نشده است چرا که خلاف مقررات است.

*هیچ ساختمانی برای اسکان همکاران تجهیز نشده است

محبی نظر در خصوص تجهیز ساختمان جهت اسکان همکاران شرکت گاز با اشاره به اینکه هیچ ساختمانی برای همکاری تجهیز نشده اما تعمیرات وجود داشته است، افزود: در جهت صیانت از بیت المال، مقاوم سازی تأسیسات انجام می شود تا در همگام زلزله دچار مشکل نشوند

وی افزود: در راستای نگاهداشت ساختمان طبق مصوبات قانونی تعمیرات انجام دادیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان در پاسخ به سوال خبرنگار آوای هگمتان مبنی بر اینکه ایران دومین ذخایر گاز جهان را دار است، چرا باید در فصول سرد سال با افت فشار گاز گریبان‌گیر شود، خاطرنشان‌شد: توسعه میادین گازرسانی باید پیش از این انجام می‌شد، روزانه ۸۴۰ میلیون متر مکعب گازشیرین وارد خطوط سراسری می شود که باید این عدد به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب برسد و نیازمند ۸۰ میلیارد دلار بوده که فعلا امکان پذیر نیست.

وی به برنامه وزارت نفت در این خصوص اشاره‌کرد و ادامه‌داد: معاون وزارت نفت برنامه ای ۸ ساله برای توسعه میادین ابلاغ کرد که در حال پیگیری است.

*فامنین و کبودراهنگ پرمصرف‌ترین مشترکین گاز 

وی با اعلام اینکه پرمصرف ترین مشترکین شرکت گاز دو شهرستان فامنین و کبودراهنگ هستند، تصریح‌کرد: به دلایل معماری ساختمان های این دو شهرستان افزایش مصرف گاز را در این دو شهرستان شاهد هستیم.

محبی نظر از کاهش ۱۷ درصدی با تقلیل ساعت کاری از ۷ به ۹ صبح خبر داد و اضافه‌کرد: این فرایند تا پایان بهمن ماه ادامه داشته و باید اصافه کرد که قطعی گاز محتمل است اما نهایت تلاش شرکت گاز این است که این اقدام اتفاق نیفتد.

محبی نظر عمده مصرف گاز در فصل سرد سال را بخش خانگی عنوان کرد و افزود: در شش ماهه اول سال سهم مصرفی نیروگاه شهید مفتح همدان ۴۵ درصد است و این در حال است که بخش خانگی در این مدت زیر ۲۰ درصد مصرف می کنند.

*هیچ واحد تولیدی از مدار خارج نشده است

وی با تاکید بر اینکه هیچ واحد تولیدی از مدار خارج نشده، افزود:قراردادگازرسانی به واحدهای تولیدی هشت ماهه و از آذر تا اسفند به مدت ۴ ماه تعهدی برای گازرسانی نداریم.

محبی نظر ادامه‌داد: تخصیص سوخت مایع برای واحدهای تولیدی فرایندی است که برای واحدهای تولیدی درنظر گرفته می شود و باید اذعان کرد گاز هیچ واحد تولیدی بدون هماهنگی قطع نشده است.

*افزایش ۱۹ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان از افزایش ۱۹ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان‌کرد: این فرایند به دلیل کاهش دمای هوا رخ داد در حالیکه در این فصل از سال گازرسانی به نیروگاه و واحدهای تولیدی نیز انجام نمی شود‌.

وی با بیان اینکه متاسفانه بهینه سازی مصرف سوخت حلقه مفقوده است که باید بیش از پیش بدان پرداخته شود، خاطرنشان‌شد: در راستای بهینه سازی مصرف سوخت چند پیشنهاد ارائه شده که استفاده از طرح انرژی تجدید پذیر مورد تاکید است و حمایت می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان به اقدامات فرهنگی در این شرکت پرداخت و افزود: دیدار از خانواده شهدا هر چهارشنبه برگزار می شود و اقدام خوبی است که طی یک‌سال ادامه داشته و به مشکلات خانواده معزز نیز رسیدگی می شود.

*گازرسانی به ۲۵ روستا تعیین تکلیف می شود

محبی نظر با بیان اینکه شرکت گاز خدمات رسان است و ۲۵ روستای محروم از نعمت گاز تا پایان سال‌جاری تعیین می شود، تصریح‌کرد: در خصوص گازرسانی به شهرک‌های صنعتی، کمیته‌ای ویژه تشکیل و آسیب شناسی شد باید اضافه کرد در قراردادها یکسری مسائل حقوقی و معارض وجود داشت و از پتانسیل فراسازمانی بهره گرفته و طی مکاتبه ای خواستار بهره‌گیری از ظرفیت فرمانداران شدیم و اتفاقات خوبی رقم خورد.

*۸۰ درصد گازرسانی بیش از تعهد

وی با بیان اینکه در جشنواره شهید رجایی ۸۰ درصد بیش از برنامه‌ و تعهد شرکت، گازرسانی انجام شد، تاکیدکرد: ۹ هزارو ۸۷۰ کیلومتر شبکه تزریق و توزیع مجموعه بوده و ۱۳۰۰ نفر پرسنل در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

وی به عقد تفاهم نامه در خصوص هوشمندسازی کنترل گاز با شرکت دانش بنیان اشاره‌کرد و ادامه‌داد: در سال‌جاری نیز تفاهم ای با دانشگاه صنعتی مالک اشتر منعقد شده تست.

*افزایش حقوق کارکنان شرکت بر اساس قانون است

محبی نظر با اذعان به اینکه افزایش حقوق شرکت بر اساس دستورالعمل وزارتخانه و طبق برنامه شورای حقوق و دستمزد است، تصریح‌کرد: تخطی از قانون انجام نشده و در وزارت نفت شفاف سازی می شود.

وی اضافه‌کرد: دریافتی حقوق ۵۰ درصد از همکاران با سابقه ۱۵ ساله و مدرک درخشان در حد قانون کار است و متاسفانه در جامعه رواج یافته که حقوق شرکت گاز بسیار بالاست.

*شفاف سازی در کمبود گاز

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان از ناترازی درمصرف گاز طی روزهای اخیر خبرداد و افزود: در دیسپچینگ شرکت نمودار مشخص بوده مصرف گاز به صورت لحظه‌ای گزارش می شود که به دلیل کاهش دما افزایش مصرف را شاهد هستیم.

*مازوت سازی نیروگاه 

وی از افزایش ۱۷ درصدی تخصیص گاز به نیروگاه شهید مفتح نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شش ماه اول سال خبر داد و اضافه‌کرد: پیشنهاد شد تا فیلتر مناسب طراحی شود تا در مواقع مصرف سوخت مازوت شاخص زیست محیطی و قوانین رعایت شود و آلودگی زیست محیطی را کمتر شاهد باشیم.

وی در پایان به کارگروه جهاد تبیین در این شرکت پرداخت و افزود: در این راستا اعزام ۱۵۰ نفر از نخبگان و اصحاب رسانه استان به مجتمع پارس جنوبی در اسفندماه سالجاری از اقدامات خواهد بود.

 .

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت