اولین همایش بانوان تاثیرگذار استان همدان برگزار شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

اولین همایش بانوان تاثیرگذار استان همدان برگزار شد

  • کد خبر : 5319
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
اولین همایش بانوان تاثیرگذار استان همدان برگزار شد
اولین همایش بانوان تاثیرگذار استان همدان با حضور مشاور بانوان رییس ستاد کل نیروهای مسلح ، استاندار همدان و مدیر کل امور بانوان استانداری همدان و سایر مدیران در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش آوای هگمتان، مینو اصلانی در اولین همایش زنان تاثیرگذار گفت: جسمانیت زن نباید مورد توجه قرار گیرد زن روح رفیعی دارد باید با روح خود در جامعه‌ حضور داشته باشد.

اصلانی تصریح کرد: زن در جایگاه رفیع قرار گیرد و باید با هویت خود حضور یابد و نباید جایگاه زن و مادر بودن تحت تاثیر قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه زوجیت در انسان سبب کمال است ، افزود: نظام زوجیت در فرهنگ غرب رو به افول است.

مشاور بانوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اظهار اینکه هویت زن با انقلاب اسلامی احیا شد ، اضافه کرد: در کشور ما خانواده های مستحکم وجود دارد اما نوجوانان باید پرچم دار این خانواده باشند چرا که خانواده اصل و بنیان جامعه‌ است.

اصلانی با اعلام اینکه نوجوانان با شناخت مسائل و چالش ها و مطالعه کافی در جامعه حضور داشته باشند، افزود: فراگیری زبان خارجی باید مورد توجه بیشتر در نوجوانان قرار گیرد چرا که بحران زن جدی است و کسی در این پیچ تاریخی کمک می کند که با علم و دانش مطلب را به مخاطب برساند.

مشاور بانوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اظهار اینکه دنیا دنبال گفتمان برای آرامش است، افزود: ما می توانیم دنیا را با معارف به حق و آرامش بخش اسلام آشنا کنیم و این هدف زن امروز است.

وی با اعلام اینکه فرهنگ دینی و ملی خود را حفط کنیم باید صحنه را به خارج از مرزها ببریم و امروز جامعه به سمت جهانی شدن است و برنده کسی است که جهان را خوب بشناسد.

اصلانی با اظهار اینکه شناخت جبهه مقابل و شناسایی ادوار مختلف مهم است ، افزود: بازتعریف و وارونه جلوه دادن خانواده از خطرناک ترین مسائلی است که غرب به سمت آن روی آورده است باید مراقب بوده و تسهیل ازدواج در این امر بسیار مهم است.

مشاور بانوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان اینکه داشته های علمی و فرهنگی را باید تقویت کنیم تا الگوی دنیا باشیم ، ادامه‌ داد: آفت جامعه پویا، روزمرگی است که حضور شما اکنون نشانگر این است که روزمرگی وجود ندارد.

اصلانی با اعلام اینکه وظیفه داریم تا نه تنها ایران قوی داشته باشیم بلکه دنیا را تحت تاثیر قرار دهیم و افزود: زن مجموعه ما نه عزلت نشین است و نه به دنبال خودنمائی است ، زن جامعه ما مصداق نه شرقی و نه غربی است.

*بانوان در حوزه های مختلف خوش درخشیدند

استاندار همدان نیز در این همایش بیان کرد: بانوان در حوزه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیار نقش آفرین هستند و مهمترین نقش آنها در خانواده است.

علیرضا قاسمی فرزاد اعلام کرد: خانواده که دچار فروپاشی شده، نقش زن کمرنگ است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی محدودیتی برای زن قائل نیست و در نقش های حساس همیشه حضور داشته اند، اضافه کرد: نقش زنان در زمان جنگ نقشی بی بدیل بود و زنان منشا حمایت و اثر گذاری و پیشران در نقش آفرینی هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه ۶۰ درصد از دانشجویان از قشر بانوان هستند که نشانگر نبوع و استعداد سرشاری است که به آن توجه شده، اضافه کرد: ۳۴ درصد از کادر درمان در کشور از بانوان هستند و در دوران کرونا خوش درخشیدند‌

استاندار همدان تصریح کرد: ۳۰ درصد از حوزه مدیریت کشور در اختیار بانوان و از مدیران توانمند هستند.

وی افزود: دختران و زنان ۸۷۷ مدال ورزشی را کسب کردند و تاکید بر حقوق زنان در قانون محرز است.

استاندار همدان با بیان اینکه بانوان تاثیر گذار هستند بویژه بانوانی که با تمرین و ممارست پشتکار درجامعه حضور دارند، اضافه کرد: نگاه ما به زن نگاهی تکریمی و تعالی بخش است.

*سه نفر از بانوان تاثیرگذار به مرحله کشوری راه‌ یافتند

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه از سازمان‌ها و بخش‌های مختلف استان نام بانوان تاثیرگذار استان عنوان شد تا برترین‌ها انتخاب و ضمن تقدیر به جامعه نیز معرفی شوند خاطرنشان کرد: نام بانوان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سازندگی استان از طریق دانشگاه‌ها، اداره ارشاد، اداره کار و بانوان کارآفرینی، پارک علم و فناوری و … معرفی شده تا از تعدادی برترین انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی فراخوان انتخاب بانوان تاثیرگذار استان داده شد، این بانوان از طریق سامانه ثبت‌نام خود را انجام دادند و ارزیابی‌های صورت گرفت گفت: در این کنگره ۱۵ نفر از بانوانی که بیشترین امتیاز را داشتند، تجلیل می‌شوند که سه نفر از آنها به مرحله کشوری راه‌ یافتند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت