افزایش مبالغ واریزی به مددجویان، شاخص ترین اقدام بهزیستی در سال جاری | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
مدیر کل بهزیستی استان همدان:

افزایش مبالغ واریزی به مددجویان، شاخص ترین اقدام بهزیستی در سال جاری

  • کد خبر : 5386
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
افزایش مبالغ واریزی به مددجویان، شاخص ترین اقدام بهزیستی در سال جاری
مدیر کل بهزیستی استان همدان، افزایش مبلغ پرداختی مستمری، حق پرستاری اعتبار جهت خرید و تجهیزات پزشکی ویژه معلولان تحت سرپرست و رشد مبلغ یارانه تمامی مراکز نگهداری از مددجویان این سازمان را از جمله اقدامات شاخص اداره کل بهزیستی استان همدان در مقایسه با سال گذشته عنوان کرد.

به گزارش آوای هگمتان، محمد مهدی شاهقدمی با بیان اینکه این اداره کل در سال‌جاری با اختصاص اعتبارات قابل توجه، میزان پرداختی‌ها و تهیه تجهیزات لازم برای حدود ۲۰ هزار و ۲۳۳ مددجو و ۲۹ هزار و ۳۵۴ معلول را افزایش داده است، مطرح کرد: افزایش ۳۰ درصدی مبلغ مستمری مددجویان، خرید تجهیزات پزشکی به مبلغ ۵ میلیارد تومان ویژه مددجویان بهزیستی، افزایش ۵۰ درصدی حق پرستاری، رشد ۵۰ درصدی یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی و ۳۵ درصدی مراکز نگهداری روزانه افراد تحت پوشش بهزیستی، ازجمله اقدامات شاخص این اداره کل در سال جاری بوده است

وی در رابطه با افزایش پرداختی‌های ویژه حق پرستاری به افراد تحت پوشش بهزیستی، تصریح کرد: آن دسته از خانواده‌هایی که از وضعیت مناسب مالی برخوردار نیستند، به صورت مستمر مشمول اخذ مبلغی تحت عنوان حق پرستاری می‌شوند؛ درحال حاضر ۱۳۸۰ نفر در استان، از حق پرستاری خانواده محور استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: حق پرستاری ویژه ۸۵۷ بیمار ضایعه نخاعی در استان، سال گذشته ۱ میلیون تومان درنظر گرفته شده بود که در سال ۱۴۰۱ ، با افزایش ۵۰ درصدی، این عدد به مبلغ ۱ میلیون و پانصد هزار تومان به حساب افراد مشمول و واجد‌الشرایط واریز می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت پرداختی هزینه مسکن مددجویی و تامین مسکن مددجویان بهزیستی استان همدان نیز، یادآورشد: کمک هزینه مسکن مددجویی ویژه خانواده‌هایی که بیش از ۲ معلول را نگهداری می‌کنند، درسال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان بوده که با اقدامات صورت گرفته این مبلغ در سال‌جاری به عدد ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین تامین مسکن برای ۱۰۶ مددجو بهزیستی از ابتدای سال‌جاری تا کنون اقدام شده که اداره کل بهزیستی استان همدان در این بازده زمانی، جمعا مبلغ ۶ میلیارد تومان تحت عنوان کمک هزینه بلاعوض را به حساب این افراد واریز کرده است.

این مقام مسئول، با اشاره به استفاده ۱۳۰۷ مددجو از طرح‌های اشتغالزایی در سال‌جاری، عنوان کرد: از فروردین تا پایان دی‌ماه، این اداره کل مبلغی بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان تحت عنوان طرح‌های اشتغالزایی در اختیار مددجویان خود قرار داده است؛ علاوه بر تسهیلات اشتغالزایی، این اداره کل در زمینه تامین هزینه بیمه خویش فرما و کارفرمایی نیز اقداماتی داشته که درنهایت منجر به پرداخت ۹۲۰ میلیون تومان به حساب افراد تحت پوشش این طرح شده است.

شاهقدمی با تاکید براینکه حدود ۱۸۵۰ نفر از کمک‌ هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی در استان منتفع شده‌اند، گفت: ویزیت در منزل به واسطه تیم مجرب پزشکی متشکل از، پزشک، مددکار، فیزیوتراپ، کار درمان و گفتار درمان، از دیگر خدمات اداره کل بهزیستی استان همدان بوده که حدودا ۲۹۸ تن از مددجویان در ۶ شهرستان استان، تحت پوشش این نوع خدمت هستند.

*افتتاح ۲ مرکز نگهداری در دهه مبارک فجر

مدیر کل بهزیستی استان همدان از افتتاح ۲ مرکز نگهداری از مددجویان بهزیستی خبرداد و افزود: افتتاح مرکز خانه حمایتی از بیماران روانی مزمن با ظرفیت ۱۰ نفر در شهرستان اسدآباد و افتتاح مرکز نگهداری دیگر ویژه بیماران روانی مزمن با ظرفیت ۵۰ نفر در شهرستان ملایر از برنامه‌های شاخص این اداره کل در ایام مبارک و پر برکت دهه فجر هستند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه خانه‌های حمایتی بهزیستی، با ظرفیت پذیرش ۱۰ نفر ویژه سالمندان و بیماران روانی مزمن، امکان زندگی‌ای‌ به مشکل مستقل را به این اشخاص می‌دهد، ادامه داد: این مراکز همانند خانه شخصی بوده و به صورت شبانه روزی خدمات را به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد؛ درحال حاضر استان همدان ۲ مرکز خانه حمایتی ویژه سالمندان مشغول به فعالیت هستند.

شاهقدمی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش خانه‌های حمایتی، بهزیستی قصد دارد تا یک مرکز خانواده و کودک کم شنوا دیگر را در حوزه تربیت شنیداری در یکی از شهرستان‌های استان راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه درصد نرخ معلولیت در استان همدان ۱٫۷ است، مطرح کرد: درحال حاضر، ۲۹ هزار و ۳۵۴ پرونده توانبخشی در این اداره کل تهیه و این اداره کل برای این تعداد معلول در سطح استان اقدام به ارائه خدمات می‌کند؛ لازم به ذکر است، ورودی و ثبت پرونده‌های توانبخشی در بهزیستی از طریق کمیسیون‌های پزشکی امکان پذیر است که در مجموع، ۳ هزار و ۱۰۰ همدانی در این کمیسیون‌ها شرکت کرده و مورد تشخیص معلولیت قرار گرفته‌اند.

*عمل رایگان کاشت حلزون، برای مددجویان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان همدان از انجام عمل کاشت حلزون به صورت رایگان برای افراد تحت پوشش این سازمان خبرداد.

شاهقدمی، با اشاره به صدور بخشنامه‌ای ویژه تحت عنوان رایگان شدن عمل کاشت حلزون ویژه افراد تحت پوشش بهزیستی، تصریح کرد: درگذشته، انجام این عمل با اخذ درصد اندکی هزینه از افراد مشمول امکان پذیر بود؛ این درحالیست که از چند روز گذشته با صدور بخشنامه‌ای ویژه، تمامی هزینه عمل کاشت حلزون افراد توسط بهزیستی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان همدان یکی از بهترین مراکز کاشت حلزون در کشور را دارا است، افزود: عمل کاشت حلزون همواره در بیمارستان بعثت انجام شده و تمامی مددجویان مشمول این عمل از سوی بهزیستی به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به افراد ناشنوا و حمایت کامل از افرادی که در جریان عمل کاشت حلزون نیازمند تربیت شنیداری هستند، گفت: مرکز خانواده و کودک ناشنوا در همدان با نظارت کامل بهزیستی اقدام به تربیت شنیداری و گفتاری افرادی که عمل کاشت حلزون را انجام داده‌اند، می‌کند.

*وجود ۱۱۰ بیمار روانی مزمن مجهول‌الهویه در استان

مدیر کل بهزیستی استان همدان از وجود ۶۷ سالمند و ۱۱۰ بیمار روانی مزمن مجهول‌الهویه در مراکز نگهداری بهزیستی استان خبرداد.

شاهقدمی در ادامه با اشاره به فعالیت ۳ مرکز ویژه بیماران روانی مزمن و ۳ مرکز مربوط به نگهداری سالمندان در کل استان، مطرح کرد: درحال حاضر حدود ۲۵۴ نفر در مراکز ویژه سالمندان و ۴۳۵ نفر در مراکز مربوط به بیماران روانی مزمن نگهداری می‌شوند که از این بین، ۶۷ تن از افراد سالمند و ۱۱۰ نفر از بیماران روانی مزمن مجهول‌الهویه هستند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای حمایت از افرادی معلولی که توانمندی بالاتری را دارند، قصد دارد تا افزایش خانه‌های حمایتی را داشته باشد، اظهار کرد: ساخت خانه حمایتی در یکی از شهرستان‌های استان، ویژه بیماران مزمن روانی با ظرفیت ۱۰ تن از دیگر برنامه‌های بهزیستی در سال‌جاری است؛ لازم به ذکر است در حال حاضر ۲۱ مرکز در سطح استان به صورت حرفه بخشی درحال خدمات رسانی به مددجویان هستند.

* وجود ۸۶ بیمار pku در استان همدان

شاهقدمی در رابطه با بیماران پی کی یو در استان نیز مطرح کرد: در حال حاضر در سطح استان ۸۶ بیمار pku تحت پوشش بهزیستی هستند که کمک هزینه درمان و تغذیه تمام آن‌ها به حسابشان واریز شده است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان در پایان یادآور شد: در حال حاضر در استان، ۲۹ هزار و ۳۵۴ معلول تحت حمایت اداره کل بهزیستی وجود داشته که از این بین به ۲۰ هزار و ۲۰۶ تن از آنان مستمری ماهانه با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود؛ لازم به ذکر است در سالجاری حدود ۳۰۰ تن به مستمری بگیران این سازمان اضافه شده است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت