کمبودی در زمینه گوشت قرمز و مرغ در بازار وجود ندارد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان؛

کمبودی در زمینه گوشت قرمز و مرغ در بازار وجود ندارد

  • کد خبر : 5438
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کمبودی در زمینه گوشت قرمز و مرغ در بازار وجود ندارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه هیچ کمبودی در کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد، گفت: مشکلی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

به گزارش آوای هگمتان، رضا بهراملو در جمع خبرنگاران با عنوان اینکه بیش از چهار میلیون جوجه ریزی انجام شد و هشت هزارتن جوجه‌ریزی آماده برای کشتار شب عید در برنامه‌ است، تصریح کرد: ۲۲۰۰ تن مرغ منجمد نیز وارد شبکه توزیع شده و باید گفت بدون جوجه ریزی نیز تا دوسه ماه هیچ مشکلی نداریم.

*وجود بیش از یک میلیون هکتار اراضی زراعی در استان

وی با تاکید بر اینکه یک میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار اراضی استان وجود دارد که که یک میلیون هکتار سهم اراضی زراعی است، افزود: از این میزان اراضی سالیانه ۳۰۰ هزار هکتار به صورت آیش بوده، ۷۰۰ هکتار به صورت سطح زیر کشت و ۴۴۰ هزار هکتار اراضی دیم در سطح استان وجود دارد.

وی با اظهار اینکه ۸۵ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در سطح استان وجود دارد، افزود: در خصوص اراضی باغی و دام و طیور سالیانه چهار و نیم تا ۴/۸ محصول تولید می‌شود.

*اصلاح الگوی کشت با محصولات کم آب‌بر

وی با اعلام اینکه اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی در دولت سیزدهم به صورت عملیاتی و فراقوه ای مطرح شد، افزود: همدان اولین استان “اصلاح الگوی کشت” به صورت عملیاتی رونمایی شد.

وی با اعلام اینکه کشت محصولات پرمصرف باید کنترل شود و محصولات کم آب بر” گلرنگ، کلزا، سیر و غلات و …”جایگزین شود، تصریح‌کرد: در کشت گلخانه‌ای بیش از ۳۵۰ میلیون متر مکعب صرفه جوئی شد و باید گفت گلخانه ها اولویت اصلی مجموعه جهاد کشاورزی است و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۲۰ هکتار تغییر کاربری و معرفی به بانک انجام شد.

وی در بحث گلخانه ها به صرفه جویی ۱۰ تا ۲۰ درصدی آب اشاره کرد و اضافه کرد: بهره وری گلخانه ها بالا است و احداث گلخانه‌ها در سطح استان همواره مورد توجه بوده و در بروکراسی اداری راکد نمی ماند.

وی با اظهار اینکه گلخانه به لحاظ کیفی قابل کنترل است، خاطرنشان‌شد: در بحث اشتغال در هر هکتار ۱۱ نفر مشغول به کار می‌شوند.

*تهیه نقشه راه یا ریل گذاری تولیدات کشاورزی

وی با بیان اینکه تهیه نقشه راه در تولیدات کشاورزی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: میزان تولید در چندسال آینده پیش بینی شده و بحث صادرات و واردات را در نظر گرفتیم بدین صورت که اقلیم و پتانسیل شناسایی شده تا کشاورز متضرر نشده و مصرف کننده نیز دغدغه ای نداشته باشد.

*تنظیم بازار 

وی با اظهار اینکه در کالاهای اساسی مشکلی وجود نخواهد داشت، مطرح کرد: گوشت قرمز و مرغ مشکلی وجود ندارد و بیش از ۴ میلیون جوجه ریزی انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اظهار اینکه ۸ هزار تن جوجه ریزی آماده برای کشتار شب عید داریم، افزود: ۲۲۰۰ تن مرغ منجمد ذخیره شدهو بدون جوجه ریزی تا دوسه ماه هیچ مشکلی نداریم .

بهراملو با اعلام اینکه در بحث مرغ گرم مازاد بر نیاز استان تولید شده تصریح کرد: تولید روزانه بیش از ۲۰۰ تن تولید بوده در حالیکه مصرف روزانه ۱۳۰ تن می باشد و در صورت لزوم مرغ منجمد به شبکه توزیع وارد می شود.

وی مصرف گوشت قرمز در استان را روزانه ۵۰ تن عنوان کرد و افزود : بیش از ده تن گوشت قرمز منجمد توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون بیش از ۹ هزار تن برنج و ۶۲۰۰ تن شکر توزیع شد، افزود: ۴۵ تا ۵۰ تن تولید روزانه تخم‌مرغ تولید می شود که باید ۱۰ تن تخم مرغ کنیم.

*کالای اساسی مردم ذخیره شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کالای اساسی شامل “گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج و شکر” در ایام پایانی سال ذخیره سازی مناسب شده است، گفت: محل های توزیع کالای اساسی در سراسر استان بر اساس شاخص های موجود احصا شد و درصدی برای ها تخصیص داده می شود که فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین عرضه مستقیم کالا که شهرداری متولی است و تأمین کالا با جهاد کشاورزي است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد: فروشگاه‌های زنجیره ای، تعاونی ها و مراکز توزیع مویرگی تعاون روستایی عرضه کننده کالای اساسی خواهند بود و در شهرستان ها با نیز فرمانداری ها می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود قیمت تمام شده دام زنده را ۱۸۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت غیر منطقی نیست و عرضه و تقاضا تایین کننده است.

بهراملو در پایان خاطر نشان شد: استفاده و ترویج مرغ سایز به لحاظ کاهش ضایعات و دوره بازی زمانی ۴۲ روزه اهمیت بسزائی دارد و تشویق و ترغیب به مصرف مرغ سایز به صرفه تر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت