رونمایی از پوستر دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی/ نهاد کتابخانه‌های عمومی در مسائل اجتماعی نقش آفرین است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

رونمایی از پوستر دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی/ نهاد کتابخانه‌های عمومی در مسائل اجتماعی نقش آفرین است

  • کد خبر : 5570
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
رونمایی از پوستر دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی/ نهاد کتابخانه‌های عمومی در مسائل اجتماعی نقش آفرین است
از پوستر دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار رونمایی شد.

به گزارش آوای هگمتان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان به ریاست حسن رضانیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان و با حضور محمدرضا فریدونی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان؛ فاطمه ستاری‌نوید، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری همدان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی‌حلم، دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان؛ معصومه ابراهیمی‌هژیر، مدیرکل کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان استان همدان؛ هادی شیرمحمدی، معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان؛ مجتبی قمری، معاون امور پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در محل سالن جلسات معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری همدان برگزار شد. در این آیین از پوستر دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز رونمایی شد.

*نهاد کتابخانه‌های عمومی در مسائل اجتماعی نقش آفرین است

حسن رضانیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در این نشست با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی مرکزی مقدس، فرهنگساز و موثر در تحولات فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: شبکه کتابخانه‌های عمومی، یک شبکه کم نظیر فرهنگی است که باید از آن برای پر کردن خلأهای فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد. کتابخانه‌ها یک بستر فرهنگی کم نظیری است که در اختیار ماست و باید بر روی آن بیشتر متمرکز شده و حساب باز کنیم؛ که البته این اتفاق محقق نخواهد شد جز با نگاه‌های جدید و تغیرر رویکردها به این ظرفیت بزرگ.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی ۶۰ نوع خدمت به مردم ارائه می‌دهند که کودکان و نوجوانان بیشترین مخاطبین آنها هستند، افزود: با هم‌افزایی بین تمامی دستگاه‌های همجنس برنامه ریزی دقیقی برای کودکان و نوجوانان با محوریت کتابخانه‌های عمومی انجام شود. این هم‌افزایی باید در بستر رسانه به ویژه صدا و سیما به عنوان یک رسانه تأثیرگذار صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با تأکید بر اینکه کارهای ارزشمندی در استان و در حوزه کتابخانه‌های عمومی انجام شده است، تصریح کرد: حمایتی که استان از کتابخانه‌های عمومی به ویژه در بخش اعتبارات به عمل آورده، به خاطر وجود ظرفیت‌های این بخش است که شایسته پشتیبانی و حمایت است. نهاد کتابخانه‌های عمومی در مسائل اجتماعی نقش آفرین است.

وی در ادامه به اهمیت پرداخت سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای شهرداری اشاره کرد و گفت: پرداخت نیم درصد از درآمدهای شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی باید تحقق یابد.

*اقدامات و عملکرد کتابخانه‌های عمومی در یک سال گذشته شاخص و مبرز است

محمدرضا فریدونی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این نشست اظهار داشت: اقدامات و عملکرد کتابخانه‌های عمومی در یک سال گذشته شاخص و مبرز است. رشد ۲۶ درصدی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی یکی از اتفاقات مطلوب است که نشان بارز فعالیت‌‌های فرهنگی این نهاد به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه ماهانه حدود ۶۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی به امانت داده می‌شود، افزود: یکی از نکات مهم به روز رسانی منابع اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی است که باید با اخذ تدابیر لازم انجام شود.

*تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به ۱۱۹ باب رسید

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این آیین با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های عمومی با توجه به افتتاح کتابخانه عمومی روستای عبدالرحیم به ۱۱۹ باب رسید، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۷ باب کتابخانه به طور مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی است و ۱۲ مورد به صورت مشارکتی با دستگاه‌های دیگر اداره می‌شود که در مجموع ۷۱ باب شهری، ۴۷ باب روستایی و یک باب سیار شهری است.

وی ادامه داد: زیربنا کتابخانه‌های عمومی استان همدان ۴۸ هزار و ۶۱۹ متر مربع، تعداد نسخه‌های کتاب یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۳۳۲ جلد و تعداد عضو فعال ۶۷ هزار و ۷۴۴ نفر است که ۳٫۹ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت