برق ادارات پرمصرف همدان قطع می‌شود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

برق ادارات پرمصرف همدان قطع می‌شود

  • کد خبر : 6085
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
برق ادارات پرمصرف همدان قطع می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر لزوم همکاری ادارات در پیک بار تابستان گفت: در صورتی که اداره‌ای مدیریت مصرف انرژی را رعایت نکند، موظف به قطع برق آن هستیم.

به گزارش آوای هگمتان، صبح امروز در جلسه کمیته راهبری گذر از پیک اوج بار سال ۱۴۰۲ با حضور نمایندگانی از استانداری، اداره صمت، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های استان همدان در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به مصوبه هیأت وزیران اظهار کرد: خط قرمز وزارت نیرو در مدیریت بار مراکز جمعیتی شهرها و روستاهاست که باید تداوم انرژی برق در آنها با دقت انجام شود.

علی سهرابی‌بیدار با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای مدیریت پیک بار تابستان گفت: در این خصوص برنامه‌های منسجم و مدونی برای بخش‌های مختلف داریم.

وی عنوان کرد: سال گذشته برای بخش خانگی که زیر الگوی مصرف بودند و نسبت به سال گذشته آن کاهش می‌دادند طرح ۵=۱ اجرا شد که در راستای اجرای این طرح در همدان ۱۴ میلیارد تومان پاداش به مشترکین پرداخت شد و ۵۲ درصد مشترکین خانگی از آن بهره‌مند شدند و ۹۱ درصد مشترکین نیز زیر الگوی مصرف بودند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان خاطرنشان کرد: امسال مشترکین در تمام سطوح مصرف اگر مصرف انرژی را کاهش دهند، پاداش می‌گیرند که اگر مشترکی تا زیر ۷۵۰ کیلووات ساعت کاهش مصرف داشته باشد شامل نخستین پله پاداش بوده و به ازای هر کیلووات ساعت کاهش ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرد و زیر ۱۵۰ کیلووات ساعت در پله آخر پاداش به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف خود ۲ هزار تومان پاداش می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمام این برنامه‌ها برای همراهی بخش خانگی در پیک بار لحاظ شده است گفت: در تابستان ۴۳ درصد مصرف انرژی در بخش سرمایشی است که اگر مشترکین از دور کند کولر آبی استفاده کنند و مدیریت مصرف انرژی را سرلوحه خود قرار دهند، انرژی صرفه‌جویی شده در این حوزه به بخش‌های دیگر ما از قبیل کشاورزی، صنعتی و … برمی‌گردد.

سهرابی‌بیدار عنوان کرد: در بخش کشاورزی نیز قرارداد ۹۰ درصد کشاورزی ۱۸ ساعته است که اگر ۵ ساعت الکتروموتور خود را در اوج بار خاموش کنند، قبض برق مصرفی آنها رایگان می‌شود که این طرح شامل همه کشاورزان استان می‌شود.

‌وی با اشاره به نصب یک‌هزار و ۳۰۰ تابلو در بخش کشاورزی و جداسازی خطوط کشاورزی از دیگر بخش‌ها گفت: امید است با اقدامات فرهنگی و همکاری جهاد کشاورزی شاهد مشارکت خوب کشاورزان باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه در بخش صنعت نیز برای تمام صنایع طرح‌های تشویقی و تفاهمنامه داریم، ادامه داد: از جمله طرح‌های تشویقی این بخش برای شهرک‌های صنعتی، تغییر شیفت کاری هفته‌ای یک بار از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب به یکی از روزهای پنجشنبه و جمعه است.

‌وی با اشاره به اینکه صنایع بالای ۵۰۰ کیلووات خارج از شهرک‌های نیز می‌توانند یک روز در هفته شیفت کاری خود را به روز پنجشنبه و یا جمعه تغییر دهند، افزود: در بخش اداری نیز از ادارات انتظار می‌رود کنتورهای خود را به فهام ۱ مجهز کنند تا قابلیت کنترل از راه دور را داشته باشد.

حسینی‌بیدار اظهار کرد: همچنین همه ادارات موظف هستند مصرف انرژی خود را نسبت به سال ۱۴۰۰ در ساعت اداری تا ۳۰ درصد و خارج از ساعت اداری معادل ۶۰ درصد کاهش دهند که این امر برای ادارات زیرمجموعه وزارت نیرو ۱۰ درصد نیز بیشتر است.

وی با تأکید بر لزوم همکاری ادارات در پیک بار تابستان گفت: در صورتی که اداره‌ای مصوبه هیأت وزیران را در زمینه مدیریت مصرف انرژی رعایت نکند، موظف به قطع برق ادارات پرمصرف هستیم.

در این جلسه نیز نمایندگان استانداری، اداره صمت، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف انرژی پرداختند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت