استقلال نهاد وکالت بحث مهمی است/ برگزاری کارگاه حقوق رسانه برای خبرنگاران | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

استقلال نهاد وکالت بحث مهمی است/ برگزاری کارگاه حقوق رسانه برای خبرنگاران

  • کد خبر : 8061
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
استقلال نهاد وکالت بحث مهمی است/ برگزاری کارگاه حقوق رسانه برای خبرنگاران
رئیس کانون وکلای استان همدان استان همدان با بیان اینکه استقلال نهاد وکالت امری مهم است، گفت: استقلال و مستقل بودن وکیل معنایی عُقلایی دارد هر فردی نیازمند است تا وکیلی اختیار کند که وابسته به ارگانی نباشد تا آزادانه از حق فرد دفاع کند.

به گزارش آوای هگمتان، مهدی غلامی جلال در نشست خبری به مناسبت روز وکیل با اصحاب رسانه با اعلام اینکه در برهه حساس کنونی باید مطالبات و خواست عمومی را جهت برون رفت از انزوایی که در آن گرفتار شده ایم اولویت قرار دهیم، ادامه داد: مهمترین نهاد مستقل کشور کانون‌های وکلای دادگستری هستند.

وی با اعلام اینکه اعتبار و مشروعیت هر حاکمیتی به NGU ها وابسته است و مهمترین نهاد مدنی کانون وکلای دادگستری ها هستند ، افزود: باید این سوال را پرسید که آیا اصولا مشاورین حقوقی و وکلای کشور آزادانه می توانند از شهروندان در مقابل حاکمیت کشور دفاع کنند یا خیر؟ جواب این است که اگر وکیل مستقل باشد، بله می تواند! اگر وابسته به حاکمیت باشد خیر!

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان افزود: آیا کانون وکلای کشور دارای مقبولیت در ساختار و ارکان آی بی اِی مورد پذیرش هستند یا خیر؟

غلامی جلال تاکید کرد: آیا نمایندگان مجلس درک و فهمی از کانون وکلا داشته اند یا خیر؟ آیا مصوبه‌‌ و طرح هایی را که به مجلس برده‌اند حافظ منافع مردم بوده یا باعث مخدوش شدن چهره وکالت در عرصه بین المللی شده است؟

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همکاران خودم را دعوت به حضور در انتخابات و تنویر افکار عمومی می کنم، تصریح کرد: از عموم مردم می‌خواهم در انتخاب افراد از حقوقدانان مشورت بگیرند.

وی افزود: امیدواریم در انتخابات پیشرو افرادی انتخاب شوند که دلسوز نظام باشند.

وی با بیان اینکه کانون های وکلای دادگستری دغدغه کشور و مردم را دارند و در حد توان به برون رفت مشکلات در ابعاد مختلف کمک می کنند، افزود: کانون وکلای دادگستری همدان در طی سنوات گذشته در زلزله، مشکلات اجتماعی مانند بحران آب ،کرونا و.. سعی بر انجام رسالت اجتماعی خود داشته است.

رئیس کانون وکلای دادگستری همدان به برگزاری همایش استانداردهای حاکم بر حرفه وکالت اشاره کرد و ادامه داد: به دنبال این هدف بودیم تا به دنیا نشان دهیم ایران کشوری امن با مردمی خونگرم و میهمان نواز است.

غلامی جلال خاطر با اظهار اینکه برگزاری کارگاه حقوق رسانه جهت آموزش برای آگاهی خبرنگاران از حقوق خود حلقه مفقوده‌ای است که به دنبال اجرای آن هستیم، افزود: متاسفانه خبرنگاران اطلاع کمی از حقوق خود دارند.

*رسانه با تنویر افکار عمومی و نقد منصفانه جریان سازی می کند

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران نیز با اظهار اینکه رسانه با تنویر افکار عمومی و یک نقد منصفانه و عالمانه می‌تواند در کشور جریان سازی کند، تصریح کرد: آزادی قلم و آزادی بیان اگر وجود نداشته باشد سخت است .

جعفر کوشا با اظهار اینکه وکیل در دادگاه برای دفاع از حق مردم گام بر میدارد و خبرنگار نیز تنویر افکار عمومی نقشی بسزا دارد، افزود: اصحاب رسانه روشنگری کنند و حقایق را به مردم بگویند اما با الفاظ و بیانی که هتک حرمت نشود.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با عنوان اینکه در رسالت خبری نباید حریم خصوصی افراد نقض شود، خاطرنشان شد: در تولید محتوا خیلی باید وسواس داشته باشید و مراقب بازتاب خبری و رسانه‌ای باشید.

وی ادامه داد: دغدغه همه ما به عنوان یک انسان این است که چگونه بتوانیم موانع رشد یک انسان را بشناسیم و در تعالی آن قدم برداریم.

*اگر بخواهیم  عدالت رعایت شود باید وکلا از دستگاه قضا مستقل باشند

رئیس کانون وکلای ترکیه نیز با بیان اینکه خوشحالم که در یکی از کهن‌های شهرهای ایران حضور دارم، افزود: متاسفانه در ۶ فوریه زلزله ای در ترکیه رخ داد و ۵۰ هزار نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند و ۱۲۲ وکیل فوت کردند.

ارینچ ساکان ادامه داد: ۱۰۰ هزار شهروند ترک بی خانمان شدند و ۹ هزار وکیل دفتر وکالتشان در زلزله ویران شد، شرایط سختی بود‌، از وکلای ایران که هیچ زمان ما را تنها نگذاشتند تشکر می کنم.

رئیس کانون وکلای ترکیه به همایش استانداردهای حاکم بر حرفه وکالت اشاره کرد و افزود: در همایش روز گذشته در خصوص ارتباط مستحکم کانون وکلای ایران و ترکیه صحبت کردیم و همچنین در خصوص اهمیت این ارتباط و قدرت یافتن آن نیز بحث هایی مطرح شد.

وی به اهمیت و نقش استقلال وکیل تاکید کرد و افزود: در تمام کشورهای دنیا اگر بخواهیم عدالت را حفظ کنیم وکلا باید از نظام قضایی مستقل باشند و آن چیزی که میتواند استقلال وکیل را حفظ کند استقلال وکیل از دستگاه قضایی و ایجاد حق دفاع برای وکیل است.

ساکان، استقلال وکیل را به دلیل احقاق حقوق شهروندی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: نقش رسانه بسیار مهم بوده چرا که اگر به طور آزادانه اطلاع رسانی انجام‌شود، شهروندان هم منتفع می شوند.

وی با اظهار اینکه اگر در یک کشور استقلال یک وکیل را حفظ نکنیم از لحاظ اقتصادی نیز نمی توانیم موفق باشیم، تصریح کرد: امیدوارم فرصتی فراهم شود که وکلا بتواند به نحو احسن با هم مشارکت داشته باشند.

رییس کانون وکلای ترکیه در ادامه گریزی به اتفاقات فلسطین زد و افزود: اقدام اسرائیل علیه فلسطین در آبان ماه امسال عملا یک نسل کشی آشکار بود، متاسفانه اتحادیه سراسری کانون وکلای فلسطین بر اثر بمباران ویران شد و خیلی از وکلا فوت کردند.

وی با اعلام اینکه هزار سال پیش هم شعر سعدی شیرازی” بنی آدم اعضای یکدیگر ” در سردر سازمان ملل نصب شده است، خاطرنشان کرد: انسانی که از کشته شدن فردی دیگر مغموم نمی شود نمیتوانیم بگوییم انسان است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=8061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت