روابط عمومی دانشگاه پیام نور همدان رتبه دوم روابط عمومی های دستگاههای اجرایی را کسب کرد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : یکشنبه - ۳۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - محرم - 1446
  • برابر با : Sunday - 21 July - 2024
4

روابط عمومی دانشگاه پیام نور همدان رتبه دوم روابط عمومی های دستگاههای اجرایی را کسب کرد

  • کد خبر : 8640
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
روابط عمومی دانشگاه پیام نور همدان  رتبه دوم روابط عمومی های دستگاههای اجرایی را کسب کرد
رقیه نیک خصلت مدیر جوان روابط عمومی دانشگاه پیام نور همدان رتبه دوم روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان را کسب کرد.

به گزارش آوای هگمتان، دنیای امروز دنیای ارتباطات است و در هر ثانیه میلیون ها پیام در سطح جهان رد و بدل می شود. از زمانی که تحولات زندگی بشر سرعت گرفت نیاز به اطلاعات و ارتباطات هر روز افزایش یافت و امروزه داشتن اطلاعات دقیق و به روز، از نان شب هم برای مردم مهمتر است و موفقیت در داشتن اطلاعات صحیح و بیشتر است. و درست اینجاست که نقش روابط عمومی ها در حیات سازمانی و حکمرانی خود را نشان می دهند.

پنج شنبه شب همایش روابط عمومی ادارات و سازمان و دستگاههای اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد در این همایش یکی رقیه نیک خصلت یکی از مدیران جوان روابط عمومی رتبه دوم روابط عمومی را در بین دستگاههای اجرایی استان کسب کرد.

مدیر جوان روابط عمومی دانشگاه پیام نور همدان در این همایش به بیان مشکلات ، چالش ها و ارایه راهکار ایراد سخن کرد و با بیان اینکه به منظور اهمیت و جایگاه روابط عمومی، بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شده که سرفصلی از تعهد، تخصص، علم و هنر به شمار می‌رود، تصریح کرد: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و در هر ثانیه میلیون ها پیام  در سطح جهان رد و بدل می شود. از زمانی که تحولات زندگی بشر سرعت گرفت نیاز به اطلاعات و ارتباطات هر روز افزایش یافت و امروزه داشتن اطلاعات دقیق و به روز، از نان شب هم برای مردم مهمتر است و موفقیت در داشتن اطلاعات صحیح و بیشتر است. و درست اینجاست که نقش روابط عمومی ها در حیات سازمانی و حکمرانی خود را نشان می دهند.

وی به چالش های حوزه روابط عمومی اشاره کرد و ادامه داد: این قلب تپنده سازمان و ششمین شغل پر استرس دنیا با چالش هایی نیز روبرو هست که یکی از مشکلات اساسی این حوزه روزمرگی و درگیری با کارهای عادی و جاری است. این امر باعث می شود روابط عمومی از برنامه ریزی های کلان و استراتژیک غافل شود. متاسفانه اکثر روابط عمومی ها با کمبود کارشناس متخصص درعلوم ارتباطات مواجه هستند.

مدیر جوان روابط عمومی دانشگاه پیام نور همدان اضافه کرد: در کنار این چالش می توان چالشهای دیگر نیز وجود دارد از جمله کمبود نیروی انسانی متخصص، حجم بالای فعالیت های سازمانی در حوزه روابط عمومی اعم از روزمره ها و مناسبت ها، بودجه، نبود شایسته سالاری در بحث مدیریت روابط عمومی

نگرش جناحی و فردی در انتخاب مسئو ل روابط عمومی از سوی مسئولین ، نبود شناخت مدیران از توان و کارامدی روابط عمومی، انتظار تبلیغاتی و نه اطلاع رسانی از روابط عمومی توسط مدیران، طراحی نادرست تشکیلاتی روابط عمومی در ساختار اداری، نا آشنایی و نداشتن تخصص کافی مدیران روابط عمومی در زمینه دانش روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی از جمله این موارد است.

نیک خصلت به چالش های بانوان روابط عمومی نیز گریزی زد و با اظهار اینکه تضعیف جایگاه مدیران و کارشناسان خانم روابط عمومی ها با نگاه تبعیض آمیز، تضعیف مستقیم سازمان است، افزود: لازم است تا از این نگاه در چیدمان نیرو ، تخصیص منابع و… دوری کرد.

وی با اظهار اینکه در حوزه های خبری و خصوصا عکاسی محدودیت های مختلف چالش های مختلفی را پیش روی بانوان قرار می‌دهد و قطعا خانمی که در مقابل جمعیت رسمی در مراسمات مختلف و مهم درگیر فعالیت رسانه‌ای است، ده ها برابر کار دشوارتری را نسبت به همکاران آقا انجام میدهد.

مدیر جوان روابط عمومی دانشگاه پیام نور همدان کم توجهی به بعضی از بانوان در روابط عمومی را نادیده گرفتن نیمی از جمعیت مخاطب سازمانی و غیر سازمانی، عنوان کرد و خطاب به استاندار ادامه داد: همانگونه که مستحضرید رهبرمعظم انقلاب در باب وظائف، نوع فعالیت و رویکرد روابط عمومی ها نگاه جامع و دوسویه ای دارند به این معنا که روابط عمومی ها می توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کننده و مشخص کننده روش ها و نقص های دستگاه مربوطه خود باشند.

نیک خصلت خاطر نشان شد: در دنیای امروز که روابط عمومی ها به عنوان ارکان قدرتمند در برنامه ریزی، هماهنگی، ارتباطات، ارزیابی و رشد و تقویت سازمان ها و نهادها تلقی می شوند، اما هنوز بسیاری از مدیران نگاه خود را به مقوله روابط عمومی به روز نکرده‌اند و اگر این اتفاق بیفتد قطعا برای پیشرفت خود سیستم اثراگذار است.

*مدیران باید روابط عمومی را به عنوان یک تشکیلات مجزا باور کنند

وی تاکید کرد: مدیران باید روابط عمومی را به عنوان یک تشکیلات مجزا باور کنند و برای تامین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن اعتبار تعریف کنند که البته این اعتبار هزینه محسوب نمی‌شود و یک سرمایه گذاری برای نیل به هدف سازمانی است.

نیک خصلت افزود: روابط عمومی باید نقش مشاور را برای مدیر دستگاه ایفا کند نه اینکه تنها پیام یا عملکرد سازمان را به گوش مردم برساند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور همدان تصریح کرد: در طرف دیگر روابط عمومی هایی هستند که یک نفر یک تنه باید هم خبر نویسی کند، هم دنبال انتشار باشد، هم مجری باشد، هم عکاسی کند، هم برنامه ریزی کند ، هم بین خواسته های نا همگون مدیران و واقعیت های سازمان هماهنگی ایجاد کند و … عملا ارتش یکنفره باشد، بنابر این انتظار می رود نگاه به مقوله ی روابط عمومی از شکل به محتوا متمرکز شده و با توجه به ظرفیت های این بخش اهمیت بیشتری به آن داده شود.

وی در ادامه پیشنهاد داد: یکی از شاخص های ارزیابی مدیران ارشد در دولت سیزدهم در استان دارالمومنین ودارالمجاهدین میزان توجه مدیران به بخش روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و ارتباطات باشد.

نیک خصلت اضافه کرد: اتحاد استراتژیک روابط عمومی های استان میتواند در این مقوله جریان سازی و گفتمان سازی کند، از این رو ایجاد مجمع، تشکل یا سمن روابط عمومی استان متشکل از مدیران و کارشناسان و فعالان رسانه ای استان انتظار می رود.

وی افزود: هنوز هم دوگانگی حضور در پیام رسان های داخلی و خارجی وجود دارد، نمیشود مردم در پلتفرم های خارجی حضور فعال داشته باشند و ما در پلتفرمهای بی رونق داخلی جهاد تبیین کنیم، لذا این معضل نیز برای روابط عمومی ها باید حل شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور همدان اضافه کرد: از طرفی با توسعه هوش مصنوعی و توجه به فواید و مضرات آن عقل حکم میکند از این مولفه قدرت نرم بیشترین استفاده را انجام دهیم و دربرابر هجوم حملات ناشی از آن توان تدافعی داشته باشیم ، اما مرکز عملیات در این خصوص کجاست؟

وی افزود: توجه جدی به افکار همه کارکنان در ایجاد حرکت، اصلاح و جریان سازی سالم بدون در نظر گرفتن امیال و رویکردهای سیاسی مخرب که متأسفانه یکی از معضلات روابط عمومی هاست.

نیک خصلت تاکید کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری درخصوص به کارگیری جوانان تراز انقلاب، مومن، با انگیزه و آموزش دیده، انتظار می‌رود فضا در روابط عمومی‌ها برای این افراد باز شود.

وی افزود: از این رو حضور مدیران روابط عمومی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها می تواند سازمان را در رسید به اهدافش شتاب دهد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور همدان خطاب به استاندار تاکید کرد: جناب آقای دکتر قاسمی اگر مدیران استان می خواهند هنر مردم داری را تحقق بخشند، لازمه آن به کارگیری مدیران روابط عمومی بااخلاق، خلاق، کاردان، متخصص و هنرمند در براقری ارتباط و تعامل با جامعه هدف است.

وی ادامه داد: از این رو حذف نگاه جناحی یا فردی مدیران و جایگزینی نگاه حرفه ای و ضابطه مند نمودن انتخاب مدیر روابط عمومی در دستگاه، همچنین تغییر نگرش مدیران و مسئولان نسبت به نقش روابط عمومی و جایگاه و اهمیت آن و خروج روابط عمومی از موضع انفعالی به موضع فعال، ارائه آموزش ها و دوره های کاربردی کوتاه مدت اما مستمر برای کارکنان روابط عمومی ها و اثرگذاری نهادهای حرفه ای و تخصصی بر حوزه روابط عمومی و حمایت مدیریت سازمان و حذف کارهای زاید و موازی از وظایف روابط عمومی و تغییر رویه به سمت تخصص گرایی انتظار می رود.

وی افزود: امروزه مسئولان و مدیرانی موفق هستند که درک و بینش صحیحی از جایگاه و وظایف خطیر روابط عمومی در سازمان داشته باشند و امیدواریم روزی برسد که باتوجه و حمایت مدیران ارشد و همه ارکان تصمیم گیرنده در ادارات و ارگان¬های دولتی، شاهد ارتقا، جایگاه روابط عمومی ها در استان به عنوان مهمترین بخش شناسایی، پیش بینی مسائل و شکل بخشیدن به رویدادها باشیم که اگر چنین شد بطور یقین پیشرفت های بعدی میسر می گردد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=8640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، بیمه سلامت همدان، فریبرز نیاستی، حق بیمه ، پنج دهک نخست آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت