اما و اگرهای کاهش ترافیک با افتتاح تقاطع غیر همسطح غدیر/افتتاح پروژه کنارگذرغربی چه زمانی خواهد بود؟ | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7
آوای هگمتان گزارش می دهد:

اما و اگرهای کاهش ترافیک با افتتاح تقاطع غیر همسطح غدیر/افتتاح پروژه کنارگذرغربی چه زمانی خواهد بود؟

  • کد خبر : 1558
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
اما و اگرهای کاهش ترافیک با افتتاح تقاطع غیر همسطح غدیر/افتتاح پروژه کنارگذرغربی چه زمانی خواهد بود؟
فاز دوم پروژه تقاطع غیر همسطح غدیر (پل شهرک فرهنگیان) به منظور بهبود وضعیت و گره ترافیکی سنگین این منطقه اتفاق افتاد اما با بهره برداری کامل از این پروژه معضل ترافیکی (فرهنگیان) حل خواهد شد؟

به گزارش آوای هگمتان، تقاطع غیر همسطح غدیر درقسمت اصلی حدود ۷۵ درصد و در بحث احداث مسیرهای دسترسی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است به گفته ی شهردارهمدان قسمت سوم این پروژه که مربوط به جابجایی شبکه برق است در حال انجام است و به زودی به پایان خواهد رسید اما نکته ی اصلی در این زمینه  مشکلات ترافیکی زیاد در قسمت ورودی شهرک فرهنگیان است با توجه به اینکه همدان مسیر عبور خودروهای سنگین و سبک سه استان به مرکز کشور شده متاسفانه چالش هایی را برای مسافران عبوری و همچنین ساکنین این منطقه و سایرهمشهریان ایجاد کرده است حال سوال اینجاست که با افتتاح پروژه غیر همسطح غدیر آیا مشکل و گره ترافیکی حل خواهد شد یا حل مشکل وابسته به اتمام پروژه کنارگذر خواهد بود؟

*کاهش بار ترافیک با احداث پل میسر نخواهد بود

مدیر گروه طراحی شهری دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه جانمایی برخی از پل های سطح شهر اصولی نیست، گفت: پل غدیر(شهرک فرهنگیان ) از جمله مواردی است که حجم بالای ترافیک را به دلیل اینکه مسیر کریدور اتصال غرب به پایتخت بوده را در بردارد و به نظر می رسد احداث این پل اصولی نیست.

حسن سجاد زاده  اضافه کرد: کاهش بار ترافیک تنها با احداث پل میسر نیست چراکه همه ی اصول و جوانب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نبود کنارگذر شهری معضل بزرگی است که بار ترافیکی شهرک فرهنگیان را افزایش می دهد، اضافه کرد: با احداث این پل همدان راه ارتباطی استان های غربی به مرکز کشور شده و باید گفت اتمام کنارگذر در جهت هدایت ترافیک به خارج ازشهر امری ضروری به نظر می رسد.

سجاد زاده افزود: تقاطع غیر همسطح غدیرعملا مسیری برای عبورماشین های سنگین و همچنین مسافران پایتخت شده و مسیر ترافیکی با توجه به حجم بالای خودروها در این مسیر از اقدامات مهم است .

*در بحث کنارگذرغربی بحث تملک زمین بسیارحائز اهمیت است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آوای هگمتان، بحث تملک زمین در ادامه روند پروژه کنارگذرغربی را بسیارمهم عنوان کرد و گفت: تملک حدود ۲۴ میلیارد تومان هزینه به همراه دارد و ما به دنبال این قضیه هستیم و در مسکن و شهرسازی نیز عنوان شده است.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با عنوان اینکه تمام خودروهای سنگین و سبک سه استان غربی از داخل شهر همدان عبور می‌کنند، خاطر نشان کرد: جاده همدان جاده ترانزیتی است که متاسفانه ورود این حجم از خودرو به داخل شهرآلودگی هوا و آلودگی صوتی ا به همراه داشته و امنیت را مختل می کند.

وی به برگزاری نشست طی چندماه با پیمانکار اشاره کرد و ادامه داد: چند نشست در سازمان برنامه بودجه در تامین بودجه این پروژه داشتیم و رایزنی‌هایی هم نسبت به تامین زیرساخت با وزارت مسکن و شهرسازی صورت گرفت و در نهایت تاکنون ۴۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۲ میلیارد ردیف بودجه ۹۹ احیا شد و ۳۰ میلیارد توازن داده شد، افزود: متاسفانه با عقب افتادن پروژه تملک زمین گران شد و ۴۲ میلیارد تومان صرفا یک قسمت پروژه  را پیش خواهد برد.

وی با اظهار تاسف از اینکه در گذشته  صد کیلومتر با ۷۰ میلیارد تومان تکمیل می شد اما  امروز باید برای هشت کیلومتر طبق نظر مهندس پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شود، ادامه داد: این پروژه در استان همدان سالها پیش آغاز شده و تقریبا از ۲۵ کیلومتر، بهسازی ۱۸ کیلومتر آن انجام شده است .

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به پیگیری های انجام شده در دولت قبل اشاره کرد و افزود: به منظور همکاری با نمایندگان سه استان غربی (کردستان ،ایلام و کرمانشاه) نیز رایزنی شد تا سریعتر فازیک کنار گذر افتتاح شده تا با احداث آزاد راه پروزه تکمیل بشود.

فلاحی در پایان به نشست با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و همچنین معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌ها طی روزهای اخیر در خصوص مباحث مربوط راه آهن همدان (ایستگاه فامنین) و تملک اراضی کنار گذر غربی همدان اشاره کرد و ادامه داد: مصوبه تملک اراضی کنار گذر غربی همدان به منظور تسریع در تکمیل این پروژه نیزبه شورای عالی فنی کشور ابلاغ شده است.

*با این تفاسیر افتتاح کامل پروژه تقاطع غیر همسطح غدیر شاید از ترافیک موجود اندکی بکاهد اما با توجه به حجم بالای مسافران عبوری و ورود آنها به داخل شهر همدان و همچنین ورود وسایط نقلیه سنگین ،خطرات ، آلودگی صوتی و محیط زیستی آن مستلزم اتمام پروژه کنارگذر غربی بوده و امیدواریم بحث تملک زمین و آغاز مجدد پروژه با تامین بحث مالی آن توسط ارگان های زیربط و پیگیری استاندارو نمایندگان محترم مردم همدان در مجلس شورای اسلامی محقق شود.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=1558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت