ارسال ۱۵ پرونده تخلف انتخاباتی به دادسرا | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

ارسال ۱۵ پرونده تخلف انتخاباتی به دادسرا

  • کد خبر : 8224
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
ارسال ۱۵ پرونده تخلف انتخاباتی به دادسرا
فرماندار همدان گفت: ۱۵ پرونده تخلف انتخاباتی در سطح استان به دادسرا ارسال شد.

به گزارش آوای هگمتان، مسلم مخفی در جمع خبرنگاران با اظهار اینکه در دوره انتخابات رصد خوبی انجام شد، افزود: برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی در بستر فضای مجازی شاهد بودیم اما در مجموع انتخابات امسال در فضایی آرام و منطقی برگزار شد.

وی اظهار کرد: دشمن کمر بسته بود تا انتخابات را به سمت و سویی خاص ببرد با اتفاقاتی که روی داد قصد داشت در انتخابات نتیجه بگیرد و مشارکت ۱۰ تا ۱۵ درصدی را ملاک قرار داده بود .

فرماندار همدان با تاکید بر اینکه مستقیم در بحث مشارکت مردمی در انتخابات حضور پیدا کردیم، اظهار کرد: با شعار ” به قله ها نزدیک می شویم” ورود کرده و در این راستا نشست هایی برگزار شد تا اقشار مختلف مردم در این نشست ها شرکت کنند.

مخفی با اعلام اینکه اولین قدم در انتخابات تشکیل هیات اجرایی بود، افزود: ۸ نفر به عنوان هیات اجرایی متشکل از افراد کاربلد و متعهد وارد کار شدند.

فرماندار همدان به مبحث آموزش در انتخابات تاکید ویژه کرد و ادامه داد: حوزه امنیت در انتخابات مورد توجه بود و طبق تاکیدات رهبری که فرمودند رای مردم حق الناس است تاکید داشتیم.

مخفی خاطرنشان شد: ۹۳ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان همدان به رقابت نهایی رسیدند و ۵ هزار نفر در برگزاری انتخابات مشارکت داشتند.

فرماندار همدان با اعلام اینکه در هر شعبه ۲۵ نفر در برگزاری انتخابات مشارکت داشتند، گفت: نظم و قانون‌مداری در همه شعبات را شاهد بودیم .

وی با اظهار اینکه در دوره انتخابات رصد خوبی انجام شد، افزود: ۱۵ پرونده در بحث تخلفات در دادسرا مطرح هست و مماشاتی انجام ندادیم.

مخفی بیان کرد: شایعات و جریانات خاص در فضای مجازی علاقه‌مند بودند که انتخابات همدان را طور دیگری نشان دهند در حالیکه انتخابات آرامی بود و روال رای گیری مثبت بود.

فرماندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کاندیداهای معترض تا ۴۸ ساعت بعد از اعلام نتایج می‌توانستند شکایت خود را اعلام کنند اما تا این زمان ما هیچ شکایتی دریافت نکردیم، افزود: تنها یک نامه از آقای فلاحی دریافت کردیم که به عنوان شکایت پذیرفته نشد چراکه نه به لحاظ شکلی حالت شکایت داشت و نه حاوی مستندات و مدارک بود‌ و ایشان ۷ روز بعد از ۴۸ ساعت از طریق هیات های نظارت اقدام کردند.

وی اعلام کرد: نماینده کاندیدا اعضای اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات حضور یافتند و ۱۹ صندوق رای بازشمارش شد

مخفی افزود: اعضا هیات نظارت بر انتخابات با قاطعیت سلامت انتخابات و نظم را تایید کردند.

مخفی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اگر انتخابات تمام‌الکترونیکی برگزار شود این خطاهای جزئی نیز کم خواهد شد گفت: در صورتجلسه همه مسائل با جزئیات درج شده بود و آمار رای کاندیداها در صورتجلسه صحیح بود.

* ۲۰۶ هزارو ۵۷۶ آرای ماخوذه بود

مخفی با اعلام اینکه کل آرای ماخوذه ۲۰۶ هزار و ۵۷۶ برگه رای بود، اضافه کرد: ۱۷۷ هزار و ۱۳۲ برگه رای صحیح و مابقی آرای باطله شامل سفید؛ ناخوانا و یا درج عنوانی غیر از نام کاندیداها بوده است.

وی یکی از دلایل افزایش آرای باطله را بی‌دقتی افراد در نوشتن اسامی کاندیداهای مجلس به جای خبرگان و بالعکس در تعرفه‌ها عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=8224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت