آشیانه‌ای برای کودکان اتیسم بسازید! | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
قابل توجه مسئولین استان؛

آشیانه‌ای برای کودکان اتیسم بسازید!

  • کد خبر : 8478
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
آشیانه‌ای برای کودکان اتیسم بسازید!
کودک دارای اختلال اتیسم در همدان تا کنون شناسایی شد و باید گفت نسبت اختلال اتیسم در کودکان پسر بیش از دختران بوده از هر ۳۶ تولد یک کودک با اختلال اتیسم متولد می شود در ایران از هر ۵۶ تولد یک کودک مبتلا به این اختلال است. خانواده های کودکان اتیسم با مشکلات فراوانی روبرو هستند و نیازمند نگاه ویژه مسیولین و خیرین استان.

به گزارش آوای هگمتان، اختلال اتیسم دارای سه طیف خفیف، متوسط و شدید است ، افراد دارای اختلال متوسط و شدید نیازمند حمایت و توجه بیشتری هستند نگهداری از این دو طیف بسیار طاقت فرساست و می طلبد تا مرکزی برای نگهداری از این افراد ایجاد شود تا خانواده ها علاوه بر مشکلات ریز و درشت که با آنها دست و پنجه نرم می کنند چندساعتی به کارهای خود برسند و دغدغه کمتری را داشته باشند.

مدیر عامل انجمن اتیسم همدان در گفت و گو با آوای هگمتان، با بیان اینکه یکی از اهداف انجمن شناسایی کودکان مبتلا به طیف اتیسم در سنین پایین است، گفت: زمان بحث کلیدی درمان کودکان اتیسم است که بین یک تا دو سالگی بهترین زمان تشخیص این اختلال است.

داوود پناهی نژاد با اعلام اینکه زمان درمان طلایی دو تا ۷ سالگی است، خاطرنشان شد: سه سطح خفیف، متوسط و شدید از جمله طیف های اتیسم است و باید اضافه کرد که کمک به استقلال کودک بسیار مهم است.

مدیر عامل انجمن اتیسم همدان با اظهار اینکه طیف متوسط و شدید نیازمند حمایت بیشتری هستند، افزود: به کودکی دارای اختلال اتیسم که کلام ندارد آموزش داده می شود تا حداقل نیازها را بیان کند و حساسیت به نور و صدا و… با آموزش کمتر شود.

پناهی نژاد ادامه داد: دختر یا پسر دارای اختلال اتیسم که نوجوان یا جوان شده منزوی شده چرا که والدین فرزندان خود را به دلیل خطرات و اینکه درک درستی از خطر ندارند ترجیح میدهند که بیرون از منزل نبرند.

مدیر عامل انجمن اتیسم همدان با اشاره به اینکه جوان نیازمند حضور در جامعه است و محصور بودن در خانواده بدترین مشکل را ایجاد می کند، افزود: چون تمام توجه والدین به کودک اتیسم است، فرزندان دیگر خانواده دچار چالش افسردگی، مشکلات روحی و تحصیلی و …می شوند.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما راه اندازی مرکز جامع توابخشی کودکان اتیسم از دو ساله تا به بالاتر است تا اگر مشکلی برای یکی از والدین پیش آمد نگرانی برای نگهداری از فرزند اتیسم نداشته باشد.

پناهی نژاد افزود: کودکان اتیسم در سنین بالا وضع خوبی نخواهند داشت و درجامعه رها می شوند و مسیولین باید عمق فاجعه را درک کنند و یکی از چالش های مهم انجمن این موضوع است.

*از خانواده اتیسم حمایت نمی شود

وی با اعلام اینکه متاسفانه تا کنون هیچ سازمان یا ارگانی برای حمایت از خانواده بیماران اتیسم ورود نکرده اند، تصریح کرد: طلاق در بین پدر و مادران کودکان اتیسم افزایش دارد و در بری کودکان فرزند اتیسم توسط یکی از والدین به خصوص مادر حمایت میشود.

وی افزود: انجمن اتیسم تنها پایگاه جامع برای حمایت و درمان از کودکان اتیسم در همدان است و مسئولان باید ضرورت ایجاد توانبخشی و نگهداری از کودکان اتیسم را درک کنند و در این زمینه خیرین می‌توانند کمک بسزایی داشته باشند.

مدیر عامل انجمن اتیسم همدان اضافه کرد: ایجاد مرکز توانبخشی نگهداری از بیماران اتیسم واقعا ضروری است تا والدین به طور موقت ده یا ۱۵ روز بتوانند تجدید قوا کرده مسافرت بروند یا درصورت بیماری فرایند درمان را پیگیری کنند.

پناهی نژاد افزود: باتمامی مسیولین استان جلسه گذاشتیم و با ساخت مستند اتیسم سعی کردیم گوشه ای مشکلات خانواده اتیسم آشنا شوند که متاسفانه تا کنون هیچ حمایت و توجهی نشده است.

مدیرعامل انجمن اتیسم استان همدان تاکید کرد: آیت الله شعبانی امام جمعه همدان به جد دنبال موضوع هستند و مشکلات و چالش های خانواده کوکان اتیسم را کامل درک کردند و ما را همراهی می کنند.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=8478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت