روستاهای دارای ظرفیت بوم‌گردی حمایت شود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

روستاهای دارای ظرفیت بوم‌گردی حمایت شود

  • کد خبر : 6831
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
روستاهای دارای ظرفیت بوم‌گردی حمایت شود
استاندار همدان تاکید کرد: روستاهای هدف گردشگری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: از روستاهای دارای ظرفیت بوم‌گردی حمایت شود.

به گزارش آوای هگمتان ، علیرضا قاسمی فرزاد در همایش پاسداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری با بیان اینکه همدان به دلیل داشتن ظرفیت های بی نظیر از جمله ۱۹۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری و آثار طبیعی که هر یک بی مثال است در داخل و خارج از کشور منحصر به فرد است.

استاندار همدان تهیه نقشه راه گردشگری را در معرفی پتانسیل گردشگری همدان مهم ارزیابی کرد و افزود: فقدان نقشه راه کلافی سردرگم است و باید تاکید کرد که زیرساخت گردشگری باید به طور متوازن نگریسته شود.

وی با بیان اینکه آماده شدن نقشه راه نیازمند همراهی فعالان حوزه گردشگری است ، ادامه داد: شهر جهانی سفال لالجین به خوبی جای خود را در صنعت گردشگری باز کرده و گردشگر را به خود جذب می کند.

قاسمی فرزاد با اعلام اینکه از روستاهای دارای ظرفیت بوم‌گردی باید حمایت شود، اضافه کرد: همدان دارای دو بال گردشگری قوی هگمتانه و غار علیصدر است که واقعا آثار منحصر بفردی هستند.

قاسمی فرزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه پایه‌های اقتصاد استان که سالیان سال بر کشاورزی بنیاد گذاشته شده به دلیل مشکلات آبی و بحران آب باید به سمت و سوی گردشگری سوق یابد.

وی به ثبت جهانی هگمتانه گریزی زد و با بیان اینکه ثبت جهانی گام اول است و همت و تلاش باید مضاعف شود، افزود: دفاتر گردشگری به عنوان سفیرانی برای معرفی همدان باید باشند و ما نیز از این قشر پشتیبانی و حمایت می کنیم .

*گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز شعار سال

محسن معصوم‌علیزاده نیز در این مراسم به شعار امسال با عنوان “گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز” اشاره کرد و افزود: استان همدان ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌تواند در کنار معرفی آثار خود، سرمایه‌گذاری‌های سبز را هم داشته باشد و مسیر توسعه استان را رقم بزند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اعلام اینکه گردشگری هم آموزش می دهد و هم خاطره ایجاد می کند، ادامه داد: گردشگری با پیشرفت تکنولوژی نیازمند پیشرفت است.

معصوم علیزاده به شعار سال “گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز “اشاره کرد وافزود: استان همدان با سابقه تاریخی و فرهنگی و داشته های طبیعی در کنار معرفی آثار خود حرفی برای گفتن دارد.

وی گردشگری را زبان مشترک بین تمدن‌ها و مسیری سبز بین جوامع عنوان کرد و ادامه داد: گردشگری مسیری برای انتقال فرهنگ و تجربه بین تمدن‌های مختلف است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در ادامه به “ثبت جهانی هگمتانه و منظر تاریخی همدان” اشاره کرد و افزود: در زمان ارزیابی هگمتانه چهره خوبی از داشته های همدان را نشان دادیم و برای ارزیاب یونسکو ارایه کردیم و نظر خوبی داشتند.

 

*گفتنی است در پایان این همایش تفاهم نامه‌ای بین سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جهت کمک به تقویت گردشگری و تسهیل در حوزه سرمایه گذاری در این حوزه منعقد شد.

لازم به ذکر است در این مراسم از برخی فعالان حوزه گردشگری استان همدان تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=6831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت