طلسم جاده پرحادثه همدان _ گل تپه_ علیصدر شکسته شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
7

طلسم جاده پرحادثه همدان _ گل تپه_ علیصدر شکسته شد

  • کد خبر : 6445
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
طلسم جاده پرحادثه همدان _ گل تپه_ علیصدر شکسته شد
کلنگ چهاربانده شدن محور همدان - گل‌تپه - علیصدر به عنوان محور حادثه خیز که هرساله جان عده‌ای از هموطنان را به کام مرگ کشیده است، امروز ۱۱ مردادماه به زمین زده شد.

به گزارش آوای هگمتان، کم عرض و دو طرفه بودن این محور از عوامل مهم حادثه‌خیزی این جاده به شمار می آید ، هر سال با شروع فصل گرما و رفت و آمد کشاورزان و همچنین ورود گردشگران به استان نگرانی ها ییشتر می شد طی گفت و گویی که آوای هگمتان دو ماه گذشته با نماینده مردم بهار و کبودراهنگ انجام داد و آخرین روند پروژه را پیگیری کرد، متاسفانه پروژه در پیچ و خم انتخاب پیمانکار گیر افتاده و طبق صحبت های توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ،” وزیر راه و شهرسازی به شکل فوری دستور اقدامات لازم مبنی بر برگزاری مناقصه و انتخاب مجدد پیمانکار را اعلام کرد.”

حال امروز ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲، عملیات اجرایی چهار بانده شدن محور همدان_ گل تپه_ علیصدر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ،استاندار ،نماینده مردم بهار و کبودراهنگ درمجلس،آقای حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس،معاونین استاندار، و فرمانداران شهرستان های بهار و کبودراهنگ آغاز شد .

 

* اخذ ماده ۲۳ پروژه بسیار مهم بوده است

معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین کلنگ زنی طرح چهارخطه کردن جاده گل تپه به علیصدر در شهرستان کبودرآهنگ گفت: سال گذشته در سطح کشور فقط ۵ مورد مجوز ماده ۲۳ داده شد که یکی از آنها محور همدان گل تپه علیصدر است.

خیرالله خادمی با عنوان اینکه محور علیصدر _ همدان جاده گردشگری پرترددی است، اضافه کرد: ضرورت داشت که چهار بانده شود و سرعت پیمانکار در اجرای پروژه تا باند اول آن به بهره برداری برسد مورد تاکید است.

وی با تاکید بر اینکه اگر زمینی از کشاورز گرفته شده قطعا هزینه آن پرداخت خواهد شد و نگران نباشند، افزود: این پروژه جزء معدود پروژه هایی است اعتبار آن در حساب است و امیدواریم که حداقل طی یک سال و نیم آینده و حد اکثر دو سال آینده یک باند آن احداث شود.

* پروژهایی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد مورد توجه بود

علیرضا قاسمی فرزاد نیز با بیان اینکه در سطح استان پروژه های کلانی در حوزه های مختلف و زیربنایی تعریف شده که در نشست ها و جلسات ویژه با دولتمردان به خصوص در سفر رئیس جمهور به استان نیز بارها مطرح شده، اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در اولویت قرار گرفت و اعتبارات مورد نیاز به این پروژه ها تخصیص یافت.

وی با اعلام اینکه موضوع ایمن سازی و ساماندهی پروژه چهار خطه کردن جاده همدان_ گل تپه_ علیصدر به عنوان محوری پرترافیک و حادثه خیز مورد توجه بود، تصریح کرد: عرض کم، نداشتن شانه خاکی، فراوانی تردد، وجود پیچ ها و قوس های زیاد جاده علیصدر را به مسیری پر حادثه تبدیل کرده است.

قاسمی فرزاد به برگزاری جلسات متعددی برای ساماندهی وضعیت این جاده پر حادثه اشاره کرد و ادامه داد: و اعتبار لازم برای این طرح مهم اختصاص یافت و البته مجوز ماده ۲۳ این پروژه نیز اخذ شده است.”

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس نیز با بیان اینکه محور همدان – گل تپه – علیصدر جاده‌ای فرعی است که با عرض ۶۰ متر و یک متر شانه خاکی بار ترافیکی بزرگراه دارد و تردد در این محور بالاست، گفت: عرض کم، نداشتن شانه خاکی، فراوانی تردد، وجود پیچ ها و قوس های زیاد جاده علیصدر را به مسیری پر حادثه تبدیل کرده است.

وی افزود: یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه بویژه بهار وکبودراهنگ و همدان احداث مسیر بزرگراهی بود اما  پیش نیاز چنین اقدام بزرگی اخذ ماده ۲۳ بود و  با پیگیری های صورت گرفته اواخر سال ۱۴۰۰ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را اخذ کردیم و بخشی از اعتبار آن از طریق ماده ۲۳ تامین شد و در پیوست یک بودجه قرارگرفت .

وی به برگزاری دوبار مناقصه برای این محور اشاره کرد و افزود: باتوجه ‌به نوسانات قیمت وقتی مناقصه برگزار می‌شد پیمانکاران استقبال نمی‌کردند، تا اینکه امسال مجددا برگزار شد وبا رایزنی های صورت گرفته  پیمانکار انتخاب شد.

توسلی گفت: نبود شانه راه مناسب در این مسیر که برخی قسمت‌های جاده حتی یک متر هم شانه راه ندارد، وجود تقاطع‌های آنتنی شکل که خودروها مجبورند از مسیرهای فرعی، مستقیم وارد این جاده شوند باعث ایجاد تصادفات و حادثه خیز بودن این محور شده است .

وی خطاب به پیمانکار پروژه اظهار کرد: از پیمانکار طرح تقاضا داریم تا همه ظرفیت خود را برای این طرح به کار گرفته و در گام نخست تلاش کند یک خط این پروژه از ابتدای مسیر تا انتها به طول ۳۱.۵ کیلومتر انجام شده و زیر بارترافیک برود سپس عملیات اجرایی سایر باندهای این طرح آغاز شود.

*لازم به ذکر است طرح بهسازی و چهار خطه کردن راه اصلی همدان_ گل تپه_ غارعلیصدر به طول ۶۸ کیلومتر در استان همدان واقع شده است که در سه قطعه اجرایی خواهد شد. مطالعات قطعه اول این مسیر به طول ۳۱/۵ کیلومتر به اتمام رسیده است و از بلوار ایت الله نجفی _ شهر بهار شروع و بعد از میدان حسن قشلاق به پایان می رسد.

این مسیر آغاز عملیات اجرایی ان در دستور کار شرکت چاوش راه واگذار شده است،

مطالعات قطعه دوم آن نیز به طول ۱۳/۵ کیلومتر و قطعه سوم ان ۲۳ کیلومتر نیز در مرحله تکمیلی است.

انتظار داریم با آغاز عملیات اجرایی این پروژه مهم اقدامات عمرانی با شتاب انجام گیرد بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از پروژه ها به کلنگ زنی ختم شده و عملا اقدامی انجام نگرفته، حال امیدواریم این پروژه سریع تر به نتیجه رسیده و واقعا طلسم چهاربنده شدن محور همدان_ گل تپه _علیصدر شکسته شود تا شاهد از دست رفتن جان هیچ انسانی در این محور نباشیم.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=6445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت