غار علیصدر قهرمان آسمانی را در خود جای داد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

غار علیصدر قهرمان آسمانی را در خود جای داد

  • کد خبر : 7383
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
غار علیصدر قهرمان آسمانی را در خود جای داد
همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) غار علیصدر میزبان شهید گمنام شد و پیکر این شهید گرانقدر در محوطه غار آرام گرفت و به خاک سپرده شد.

به گزارش آوای هگمتان، بوی اسپند و گلاب

کودکانی که با ذوق می دویدند…

مرد و زن، پیر و جوان که پیاده و سواره خود را به امامزاده روستای علیصدر رسانده بودند تا در اقیانوس محبت و حس قدرشناسی نسبت به سرباز مدافع جان و خاک و ناموس غرق شوند.

همهمه غریبی بود، بر پیکر شهید گمنام ۲۲ ساله نماز خواندند، حال عجیبی داشتم قطرات اشک یکی پس از دیگری بر گونه ام می لغزید و اجازه نمی داد درست این فضا را بنگرم …

خود را به تابوت رساندم و دستی آن کشیدم چه حس غم انگیز و غریبی داشت این فضا…

کوچک و بزرگ پیکر عطر آگین شهید را تا محوطه غار علیصدر مشایعت کردند،

چه خوب که مردمانی داریم که قهرمان خود را ارج می نهند و  خاضعانه و با جان و دل پیکر را مشایعت کردند.

در این بین بانویی که اشک امانش نمی داد، زمزنه کنان با خود تکرار می کرد[ این شهید غریب است گردشگران و اهالی روستا بر مزارش حاضر شوند و با قرائت فاتحه دین خود را به قهرمان ادا کنند، پدرو مادر و بستگان شهید در مزارش حضور ندارند ]

می گفت: [شهدا شرمنده ایم شما از جان شیرین گذشتید ما چه کردیم…؟]

در بین جمعیت چشم چرخاندم کودکانی که در آغوش پدر، جمعیت و تابوت شهید را نظاره می کردند و چقدر خوب! که روحیه قدرشناسی را از طفولیت با چشم سر و جان لمس می کنند.

حجت‌الاسلام باقری امام‌جمعه کبودراهنگ در حاشیه این مراسم با بیان اینکه خداوند نظر رحمت به ملت ایران دارد، گفت: شیعیان همواره زنده‌اند چرا که زیربنای شیعه را امام حسین (ع) در کربلا مستحکم کرده است.

وی ادامه داد: تا ابد زیربنای شیعه خدشه‌دار نشده ، حضرت مهدی (عج) نیز هدایت‌گر این بشریت است.

امام جمعه کبودراهنگ در ادامه به آیه شریفه ۳۰ سوره فصلت اشاره کرد و افزود: این آیه نشانگر این است هر کس به قدرت شیطانی نه بگوید و قدرت الهی را اجابت کند و قدرت شیطانی را شکست شده بداند، آن شخص پیروز است و به او وعده بهشت بدهید.

وی به مقام شامخص شهید در پیشگاه خداوند اشاره کرد و افزود: برخی شهدا خود نمی خواهند شناخته شوند و گمنام بمانند.

وی تصریح کرد: تشییع کنندگان برای میهمان آسمانی سنگ تمام گذاشتند و زحمات زیادی را متقبل شدند.

اما…

قهرمان آسمانی در آغوش خاک آرام گرفت ، گویی شهید همین چند ساعت پیش جام شهادت را نوشیده، حیران با دیدگانی پر از اشک در کنار مزارش حاضر شدیم و با قرائت فاتحه از این قهرمان بزرگ خداحافظی کردیم.

بدرود جوان ۲۲ ساله که در عملیات والفجر ۸ در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسیدی و پس از گذشت قریب به ۳۸ سال در مام وطن آرام گرفتی…

شفیع ما در قیامت باش…

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=7383

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت