فرودگاه همدان از قافله اربعین جاماند/همدانی ها نظاره گر آسمانی بی پرواز | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

فرودگاه همدان از قافله اربعین جاماند/همدانی ها نظاره گر آسمانی بی پرواز

  • کد خبر : 6684
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۹
فرودگاه همدان از قافله اربعین جاماند/همدانی ها نظاره گر آسمانی بی پرواز
اعزام زائرین اربعین از ۲۵ مردادماه آغاز و تا ۲۰ شهریورماه بنا بر صحبت های سازمان هواپیمایی کشوری ادامه خواهد داشت. اما سهم فرودگاه همدان از پرواز اربعین چه شد؟ گویا همدانی ها فقط رویای آسمانی پرترافیک را در سر خواهند پروراند و طلسم فعال بودن فرودگاه همدان شکستنی نیست.

به گزارش آوای هگمتان ، فرودگاه‌های رامسر، سمنان ، لامرد، اراک، زنجان، ایلام، خرم آباد و آبادان که فرودگاه چندان فعالی هم ندارند در لیست پرواز اربعین جای خوش کردند اما چه خبر از فرودگاه همدان ؟

طی مصاحبه‌ای که طی روزهای گذشته با فلاح، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم، وی از پیگیری انجام پرواز به مقصد عتبات عالیات خبر داد و گفت: طی صحبت با رئیس سازمان هواپیمائی کشوری انجام دو پرواز ویژه اربعین از فرودگاه همدان به مقصد عتبات عالیات در نظر گرفته شده است، لذا این مهم پس از طی مراحل نهایی و قطعی به اطلاع عموم خواهد رسید.

حال برای آگاهی از سهم همدان از پرواز اربعین بار دیگر با این نماینده به گفتگو نشستیم؛

* پرواز اربعین به صرفه نبود 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با آوای هگمتان، با بیان اینکه انتظارات شرکت هواپیمایی با شرایط همدان مساعد نیست، گفت: برای اربعین یک پرواز ۱۰۰ نفره به فرودگاه همدان اختصاص یافت تا پرواز رفت و برگشت عتبات عالیات را انجام دهد اما نکته حائز اهمیت اینکه از تهران به فرودگاه همدان و بالعکس که هواپیما خالی از مسافر خواهد بود، شرکت قشم ایر که پرواز را بر عهده گرفته بود درخواست دریافت مبلغ دو  میلیارد ریال را داشت.

احمدحسین فلاحی با اظهار اینکه قشم ایر اعلام کرد که دومسیر رفت و برگشت از تهران به همدان و بالعکس متحمل خسارت خواهیم شد که باید پرداخت شود .

وی با اظهار اینکه این پرواز صرفه اقتصادی نداشت ، افزود: یا باید خیری این مبلغ را پرداخت می کرد یا از سوی مجموعه استان باید این مهم پیگیری می‌شد.

وی تصریح کرد: پیگیر این هستیم تا از ۶۰ هواپیمایی که وارد کشور شده هواپیمایی با ظرفیت ۴۰ تا ۵۰ نفر برای فرودگاه همدان اختصاص یابد تا پرواز همدان به تهران و همدان به عسلویه را پوشش دهد.

 

*حال باز هم نظاره گر آسمانی استانی خواهیم بود که طلسم پرواز در آن نمی‌شکند و مردم این دیار باید نظاره گر آسمانی بی پرواز باشند.

در همه گزارش‌های آوای هگمتان از فرودگاهی با تجهیزاتی پیشرفته، باند فرود مجهز و نورپردازی مدرن ، دارای بلندترین برج مراقبت کشور سخن بسیار گفتیم اما گویا قرار نیست فرودگاه بین المللی همدان از کما خارج شود.

متاسفانه عزمی برای فعال شدن و فعال ماندن فرودگاه همدان در مدیران استانی دیده نمی شود، 

اینکه بنشینیم و بگوییم قرار است با خرید چند هواپیما توسط سرمایه گذار این فرودگاه فعال شود که نه زمانی برای آن تعریف شده و نه اتفاقی افتاده است‌!

آقای استاندار !انتظار ما از شما به عنوان استاندار بومی بیش از این هاست

مگر به دنبال ثبت جهانی هگمتانه نیستید ، مگر نباید زیرساخت گردشگری مهیا شود ، همدان کدام زیرساخت گردشگری را داراست ، راه آهن در خور شان مردم همدان یا فرودگاهی فعال ؟

 

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=6684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت