هَراس بر تاروپود درختان ” پارک بانوان” سایه افکنده/ پارک را تخریب نکنید | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

هَراس بر تاروپود درختان ” پارک بانوان” سایه افکنده/ پارک را تخریب نکنید

  • کد خبر : 7090
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
هَراس بر تاروپود درختان ” پارک بانوان” سایه افکنده/ پارک را تخریب نکنید
احداث معبر از داخل " پارک بانوان همدان" جهت تردد به سالن ورزش و مجموعه استخر گلها زمزمه ای بود که طی یکی دوهفته اخیر به گوش رسید، و باید گفت قطع تعدادی از درختان پارک موضوعی چالشی است که برای رسیدن به این هدف اجتناب ناپذیر خواهد بود.

به گزارش آوای هگمتان، زمین “پارک بانوان همدان” در سال ۷۹ در مساحتی بالغ بر ۴/۵ هکتار توسط شهرداری همدان خریداری شد و در سال ۸۰ به مناسبت روز شورا به نام پارک ورزشی تفریحی بانوان افتتاح گردید.

در سال ۸۸ قسمتی از محدوده پایین پارک که راه دسترسی نیز نداشت به اداره کل ورزش و جوانان برای احداث سالن ورزشی و استخر واگذار شد که متاسفانه در خصوص راه دسترسی و پارکینگ‌ این دومجموعه بزرگ برنامه‌ریزی و تدبیری اتحاذ نشد.

افتتاح رسمی این دو مجموعه در طی ماه‌های اخیر انجام شد و بنا بر شواهد راه دسترسی به استخر و مجموعه ورزشی از داخل پارک بانوان در نظر گرفته شد.

فعال محیط زیست و پیشکسوت ورزش استان به نمایندگی از بانوان که به صورت مستمر از پارک تفریحی بانوان استفاده می‌کنند، در گفت و گو با آوای هگمتان با اظهار نگرانی از این اتفاق با عنوان اینکه اگر راه دسترسی به مجموعه از داخل پارک بانوان در نظر گرفته شود، قطع تعداد زیادی از درختان پارک چالشی است که مطرح می شود، گفت: قطع درختان پارک برای چنین منظوری صحیح نبوده و نیازمند ورود جدی مسیولین زیربط می‌باشد.

اشرف منطقی با اعلام اینکه مساحت این پارک به خودی خود جوابگوی بانوان ورزش دوست و همشهریان نیست، افزود: در صورت این اقدام امنیت بانوان که می خواهند در این مجموعه ورزش یا تفریح کنند نیز مختل خواهد شد.

وی خاطرنشان‌شد: اگر محل تردد به مجموعه ورزشی و استخر گلها از داخل پارک تعبیه شود و دیوار کشی صورت گیرد در اینصورت بسیاری از درختان برای این موضوع باید قطع یا جابه‌جا شوند.

فعال محیط زیست با عنوان اینکه هر درخت برای ما حکم انسان زنده را دارد، اضافه کرد: تعدادی از این درختان را خانواده‌ها کاشته وبه نام فرزندان خود نامگذاری کرده‌اند.

پیشکسوت ورزش استان با اظهار اینکه برای پیگیری و حل موضوع چندین بار تقاضای ملاقات با شهردار داشته‌ایم که تاکنون اتفاق نیفتاده، تصریح کرد: مشکل را با مشاور اموربانوان استانداری نیز مطرح کرده‌ایم.

منطقی با تاکیدبراینکه به پارک بانوان به عنوان تنها پارک بانوان همدان دست نزنید، ادامه داد: پیشنهاد می کنیم محل تردد مراجعین به سالن ورزشی و استخر گلها از خیابان گلزار انجام شود.

* اجازه قطع هیچ درختی را در پارک نخواهیم داد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در گفت و گو با آوای هگمتان با عنوان اینکه مسیر اصلی ورود و خروج به استخر گلها به دلیل شکایت همسایگان محل مسدود شد، اضافه کرد: از ما درخواستی برای بازگشایی معبر از داخل پارک بانوان نشده است‌.

علی اکبر نظری تصریح کرد: برای این اقدام باید مجوز ماده ۷ اخذ شود که تاکنون شهرداری چنین درخواستی نداشته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان خاطرنشان شد: اگر درخواستی مبنی بر جابجایی یا قطع درختان پارک بانوان از شورای شهر شود بی شک اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

نظری با تاکید بر اینکه بازگشایی معبر از داخل پارک بانوان امنیت این قشر را به مخاطره خواهد انداخت، اضافه کرد: بنده مخالف این امر بوده و لازم است شهرداری مسیر دیگری را برای رفت و آمد مراجعه کنندگان به سالن ورزش و استخر گلها در نظر گیرد.

 

*گفتنی است در بازدید میدانی خبرنگار آوای هگمتان درختی از محل اصلی خود جابه جا شده و یکی از سکوهای در محدوده طرح نیز تخریب شده بود، از همه مهمتر با ایجاد معبر از داخل پارک آیا امنیت و آرامش بانوان مختل نخواهد شد؟

 

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=7090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت