کنگره ملی بزرگداشت دومین شهید محراب برگزار شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

کنگره ملی بزرگداشت دومین شهید محراب برگزار شد

  • کد خبر : 1160
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کنگره ملی بزرگداشت دومین شهید محراب برگزار شد
کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت الله " سید اسدالله مدنی" دومین شهید محراب همزمان با چهلمین سالگرد شهادت این عالم با حضورعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، رئیس شورای سیاستگذاری کنگره شهید آیت‌الله مدنی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای هگمتان، در این مراسم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صراط مستقیم، شخصیت و زندگی شهید مدنی است،بیان کرد: نگاه شهید به زنان ویژه است در رفتار با خانواده تقسیم کار انجام می دادو همیشه احترامی ویژه برای همه از جمله زنان قائل بودند.

علی آقامحمدی توجه ویژه به جوانان را از ویژگی شخصیتی شهید مدنی دانست و ادامه داد: اعتبار بخشی و مسئولیت دادن به جوانان از مهمترین ویژگی شخصیتی شهید است.

وی با اظهار اینکه شهید مدنی در رابطه با فقراء بسیار حساس بودند، اضافه کرد: مشکلات افرادی که به او مراجعه می کردند را حل می کرد و این شهید بزرگوار به جای انتقاد و توبیخ، راهنمایی و ارشاد رابه کار می گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهید مدنی علیرغم فشارهای سیاسی نماز جماعت را با ۷ نفر برگزار کرد، اضافه کرد: از مدیران تقاضامندم به راحتی از مسائل و مشکلات مردم عبور نکنند چرا که  مملکت داری بسیارسخت و سنگین است باید خیلی مراقب بود.

وی شکست دشمنان و مخالفت با مخالفان نظام را از اصول مملکت داری دانست و افزود: شهید مدنی کمک به نیازمندان و مردم را تکلیف می دانست و همینطور وفای به عهد از ویژگی شخصیتی این شهید بزرگوار بود.

آقامحمدی بر تشکیل “مجموعه پیشاهنگان خدمت و شهادت”  از بین جوانان تاکید کرد و افزود: کنگره بزرگداشت آقای آخوند “ملا علی معصومی همدانی” نیز برگزار شود.

این پرچم که به یاد شهدای محراب برافراشته می شود نباید زمین گذاشته شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه این پرچم که به یاد شهدای محراب برافراشته می شود، نباید زمین گذاشته شود، افزود: شهدای محراب نقطه تلاقی علم با ایمان و عمل صالح هستند.

محمد جوادحاج علی اکبری با اشاره به اینکه بهره ما در دهه ۶۰ و ۷۰ با مراجعه به این دخائر معنوی مناسب بود، افزود: در دهه ۸۰ و ۹۰ با غفلت عظیم روبرو شدیم و جفای بزرگی در حق نسل سوم و چهارم انقلاب شد.

وی با اظهار اینکه برگزاری اجلاس تلنگری برای بیداری است تا جبران مافات شود، تصریح کرد: در چله دوم انقلاب مراجعه عالمانه همراه با تحلیل درست از نقطه اوج زندگی این بزرگان بسیار مهم بوده و هدف کنگره خواهد بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: امیدواریم آغاز این کنگره الگویی برای کشور باشد و در ارتباط با سایر شهدای محراب نیز این امر محقق شود.

حاج علی اکبری با بیان اینکه شهید مدنی شبیه امام بودند، خاطر نشان کرد: استاد به تمام معنای مطرح در عرفان ، معنویت و اخلاق شخصیتی خودساخته و دارای وقار و ابهت و به تعبیر رهبر انقلاب عالم ناطق بودند.

۵۱مقاله علمی در بخش آثار مردمی

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره شهید آیت‌الله مدنی با بیان اینکه هفت عنوان کتاب چاپ و منتشر شده است، افزود: ۵۱ مقاله علمی در بخش آثار مردمی از سراسر کشور ارسال شد و تعدادی از این مقالات منتشر خواهد شد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه تبلیغ از شهید مدنی تبلیغ اسلام است، خاطرنشان کرد: شهید مدنی برکات وجودی زیادی را برای شهر همدان داشت و توزیع ۳ هزار بسته معیشتی واقدامات اجتماعی و افتتاح پروژه‌هایی از جمله این اقدامات بود.

وی به نصب  المان و یادبود شهید مدنی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: مسجد مهدیه ،صندوق قرض الحسنه مهدیه و درمانگه مهدیه از برکات شهید مدنی بود و ماندگاری آثار اجتماعی در مورد شهید مدنی صدق می کند.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره شهید آیت‌الله مدنی افزود: این شهید بزرگوار در پایگاه ذکر و نماز و در محراب عشق در مقام امام جماعت به شهادت رسید.

ایجاد نهضت اشتغال زایی از واجبات است

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بزرگترین چالش امروزه اشتغال زایی و اشتغال پذیری است، افزود: ایجاد نهضت اشتغال زایی از واجبات است و این مهم باید از اولویت های مهم کشورباشد.

محمد علی زلفی گل با اعلام اینکه هر مدیری اگر در راستای شهدا گام بردارد عاقبت به خیر می شود و اگر برخلاف شهدا باشد راه به جایی نخواهد برد، افزود: یکی از مهم ترین شاخص های قدرت سیستم سازی است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه ایجاد اشتغال برای جوانان جهاد است،خاطر نشان کرد: اگر حوزه های علمیه وارد عرصه ایجاد اشتغال شوند اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد و جوانان هم با آنها همگام خواهند شد.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه قدرت نرم نظام و قدرت نرم روحانیت افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: اگر روحانیت در انسجام بخشی و اشتغال زایی به کمک حاکمیت بیایند و با راهنمایی مردم و تاسی از شهید محراب در جهت اشتغال گام بردارند اتفاقات خوبی در انتظار کشور خواهد بود.

توسعه شرکت های دانش بنیان از اولویت ها است

وی از روحانیت خواست تا مردم را به توسعه شرکت های دانش بنیان ترغیب کنند و ادامه داد:  قدر دانی از سرمایه های نمادین کار ارزشمندی است و بهترین سرمایه گذاری است.

زلفی گل افزود: روحانیون ملجا امن مردم هستند و همیشه سرمایه اجتماعی کشور را حفظ و پاسداری کرده اند

 

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=1160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت