شواهدی مبنی بر افزایش بیماری های پوست و مو در همدان وجود ندارد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

شواهدی مبنی بر افزایش بیماری های پوست و مو در همدان وجود ندارد

  • کد خبر : 8360
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
شواهدی مبنی بر افزایش بیماری های پوست و مو در همدان وجود ندارد
عضو هیئت ‌علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر عدم افزایش شمار بیماران پوستی، اگزما و ضایعات پوستی در بیمارستان سینا به‌عنوان سانتر پوست مو دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: تماس مکرر با آب در افرادی که زمینه درماتیک یا اگزما دارند تشدید بیماری را سبب می‌شود و این موضوع ارتباطی با نوع آب ندارد.

به گزارش آوای هگمتان، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان دکتر محمدرضا سبحان با بیان اینکه اگزما پوستی یکی از شایع‌ترین بیماری پوستی است که در برخی فصول سال افزایش می‌یابد، اظهار کرد: عوامل مختلفی همچون تغذیه، تماس مکرر با آب، رطوبت بیش از اندازه، استفاده زیاد از شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها و استرس اگزما را سبب می‌شود.

وی افزود: اگزما تحریکی و یا پوستی که به دو نوع اگزما تماسی تحریکی و اگزما تماسی آلرژیک تقسیم می‌شود و بیشترین آمار اگزما را به خود اختصاص داده‌ است .

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه قرارگرفتن در برخی از موقعیت و مشاغل اگزمای پوست را افزایش می‌دهد، ازجمله این مشاغل را آشپزهای در ارتباط مستقیم با رطوبت هوا و یا مکانیک‌های در مواجهه با انواع روغن‌ها عنوان کرد.

وی استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی را عامل اگزما و تشدید آن دانست و گفت: اگزما می‌تواند به دلایل نشات گرفته از داخل و بیرون بدن رخ می‌دهد که برخی عوامل مربوط به سیستم ایمنی بوده و برخی عوامل محیطی نیز این بیماری را تشدید می‌کنند .

** علل مختلفی در ریزش مو نقش دارند

دکتر سبحان همچنین در خصوص علل اصلی که سبب ریزش مو می‌شود، گفت: عوامل ژنتیکی و ارثی، تغذیه، استرس و مشکلات روحی، مصرف داروها، مشکلات هورمونی در بانوان و … ریزش مو را سبب می‌شود و نمی‌توان با تکیه ‌بر یک عامل ریزش مو را تشخیص داد.

وی با بیان اینکه بیماری درماتیت سبورئیک، قارچی به نام مالاسزیا، خشکی پوست و سیستم ایمنی ضعیف عامل ایجاد شوره و تشدید آن است، افزود: آب‌وهوا و عوامل محیطی در افرادی که زمینه ایجاد شوره سر می‌تواند تأثیرگذار بوده؛ ولی به‌ تنهایی شوره و یا ریزش مو را موجب نمی‌شود .

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به سؤال خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه برخی از افراد معتقدند زمانی که به شهر دیگر سفر می‌کنند بیماری پوستی آن‌ها بهتر می‌شود، آیا آب در این موضوع تأثیرگذار است، عنوان کرد: رطوبت هوا و برخی فصول بر شدت بیماری تأثیرگذار است به همین دلیل ممکن است بیماری که در شهری با آب‌وهوای مرطوب و سرد ساکن باشد زمانی به یک شهر گرم سفر می‌کند احتمال دارد به طور موقت بهتر شود .

دکتر سبحان خاطر‌نشان کرد: نمی‌توان بدون تحقیقات علمی یک عامل مؤثر بر بیماری‌های پوست و مو فقط بر اساس مشاهدات میدانی اکتفا کرد.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=8360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت