فامنین و نهاوند نارنجی و باقی شهرهای استان زرد/ افزایش ۱۰ درصدی مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
7
استاندار همدان:

فامنین و نهاوند نارنجی و باقی شهرهای استان زرد/ افزایش ۱۰ درصدی مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی

  • کد خبر : 2803
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
فامنین و نهاوند نارنجی و باقی شهرهای استان زرد/ افزایش ۱۰ درصدی مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی
استاندار همدان خبرداد: شهرستان های فامنین و نهاوند نارنجی و بقیه شهرستان ها در وضعیت زرد هستند.

به گزارش آوای هگمتان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، ضمن تقدیر و تشکر از کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان، گفت: تزریق دُز اول واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال، در دستور کار مراکز مربوطه قرار گیرد.

وی بر فراهم کردن زمینه‌ افزایش تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان تاکید کرد و ادامه داد: شیوه‌های اقناع‌سازی مردم در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دُز‌های مختلف واکسن کرونا، در دستور کار اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز قرار گیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دستورالمعل‌های ستاد ملی مدیریت کرونا در‌باره محدودیت‌های اعمال شده متناسب با رنگ‌بندی، مطابق با رنگ بندی شهرستان‌ها‌ی استان انجام و اجرا شود، افزود: اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز همدان در راستای تبیین معایب و تبعات برگزاری کلاس‌های درس به صورت غیر حضوری و همچنین مزایای برگزاری به صورت حضوری اقدام کنند.

*نظارت بیشتر بر ناوگان های حمل و نقل درون و برون شهری

قاسمی فرزاد با بیان اينکه نظارت بیشتر بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط ناوگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری مورد تاکید است، افزود: پلیس فتا، با افرادی که اخبار کاذب، تبلیغات منفی علیه تزریق واکسن کرونا و همچنین آمار افزایش یا کاهش شیوع کرونا منتشر می‌کنند برخورد جدی و قانونی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد مراجعین به اورژانس و مراکز شبانه‌روزی استان، ۲هزار و ۹۶۵ نفر عنوان کرد و ادامه داد: ۴۰ نفر از این تعداد بستری و نتیجه آزمایش کرونای ۱۴ نفر دیگر به طور قطعی مثبت بوده است.

قاسمی فرزاد تعداد کل بیماران بستری مشکوک و قطعی در استان را ۲۸۸ نفر عنوان کرد که ۸۴ نفر از آن‌ها در آی‌.سی.یو، و وضعیت ۲۶ نفر دیگر نیز وخیم است و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از هم‌استانی‌های عزیز، جان خود را به علت ابتلا به کرونا از دست داده است.

وی با اعلام اینکه تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها، مراکز شبانه‌روزی و اورژانس استان در هفته گذشته، ۱۰ درصد نسبت به هفته پیش از خود، افزایش یافته است، ادامه داد: موارد جدیدِ افراد بستری شده در هفته گذشته در استان به علت ابتلا به کرونا، ۲۶۸ نفر بوده که به نسبت هفته پیش از آن ۷۵ نفر افزایش داشته و به ۳۴۳ نفر رسیده است.

استاندار همدان اضافه کرد: در مجموع تعداد مرگ و میر در دو هفته گذشته در استان، ۷ نفر بوده است، این در حالی است که تعداد مرگ و میر در هفته پیش ۹ نفر بوده؛ یعنی ۲ نفر افزایش داشته است.

استاندار همدان با بیان اينکه وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های فامنین و نهاوند نارنجی و باقی شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند، خاطر نشان کرد: ۹۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان، دُز اول، ۸۴درصد دُز دوم و ۴۳درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: خانم‌های باردار در استان ۱۰۰درصد دُز اول و ۹۴درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه ۹۵درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان، دُز اول و ۸۳ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد:
۲۵ درصد افراد ۵ تا ۱۱ سال در استان، دُز اول و ۹ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بیش از ۸۰ درصد کلاس‌های مدارس استان تهویه مطبوع نصب شده و ۲۰ درصد دیگر آن نیز در دست انجام است.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=2803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت