کلنگ دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری در شهرداری منطقه 4 همدان به زمین زده شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4

کلنگ دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری در شهرداری منطقه ۴ همدان به زمین زده شد

  • کد خبر : 8405
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کلنگ دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری در شهرداری منطقه ۴ همدان به زمین زده شد
کلنگ دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری به همت شهرداری منطقه ۴ همدان با ارزش بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

به گزارش آوای هگمتان، شهردار منطقه ۴ در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری شهرداری منطقه چهار همدان که با حضور شهردار و برخی اعضای شورای شهر همدان برگزار شد، گفت: تملک و احداث ساختمان گردشگری به ارزش بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و احداث ساختمان تجاری مسکونی با مشارکت بخش خصوصی به ارزش بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال است تا ایستگاه گردشگری کامل شود.

علی طهماسبیان خاطرنشان شد: زمین ۵۰۰ متر واقع در شهرک فرهنگیان برای نخستین بار با مشارکت بخش خصوصی مقرر شد برای پروژه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود، گفتنی است این پروژه در ۳ هزار متر مربع اجرایی خواهد شد.

وی بر جلوگیری از خام فروشی تاکید ویژه کرد و ادامه داد: با تغییر کاربری ارزش افزوده ایجاد شد و در عین حال اقدام به مشارکت کرده و ارزش افزوده دیگری نیز عایدی داشت چرا که شهردار و اعضای شورای شهر بر جلوگیری از خام فروشی و ارزش افزوده تاکید کردند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه ایستگاه راهنمای گردشگری بسیار مورد توجه شورای شهر بود و در این راستا پیگیری کمیسیون مربوطه انجام شد، اضافه کرد: ایجاد ایستگاه راهنمای گردشگری در ورودی شهر همدان لازم بود که به لطف خدا امروز کلنگ آن به زمین زده شد.

شهردار منطقه ۴ تصریح کرد: در خصوص ایجاد ایستگاه گردشگری در ورودی‌های شهر همدان این مهم در ورودی جاده کرمانشاه نیز انجام شده که در اینده ای نزدیک به بهره‌برداری می رسد.

*همدان دارای پارک آبی خواهد شد

شهردار همدان نیز از احداث پارک آبی در همدان خبر داد و اظهار کرد: با سرمایه گذاران و انبوه سازان نشست‌های متعدد برگزار شد و ایجاد پارک آبی را در دستور کار قرار دادیم و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

سید مسعود حسینی از اصحاب رسانه خواست تا در حوزه آسیب شناسی و ارایه راهکارهای لازم در خصوص سرمایه گذاری در کنار شهرداری باشندو افزود: در سرمایه گذاری و گردشگری همراهی خوبی بین شورا و شهرداری است و ارزش پروژه‌های شهرداری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی سیاست شهرداری را کمک به زیرساخت‌های گردشگری همدان عنوان کرد و ادامه داد: این حوزه باید اقتصادی شده و بیشتر مورد توجه قرار گیرد و فعالان حوزه گردشگری و نیز بازاریان باید در این حوزه به ما کمک کنند.

شهردار همدان با اعلام اینکه ۱۵ پروژه برای شهر همدان تعریف شده، افزود: ماهیانه ۱۵۰ ميليارد تومان بايد هزينه كرد و شهر را بدون پروژه‌هاي عمراني، نگه داشت، اين مسئله نشان مي‌دهد همكاران ما در شهرداري زحمات زيادی بايد بكشند تا شهر را اداره كنند.

حسيني با اظهار اینکه امروز پروژه‌هاي شهرداري منطقه چهار آغاز موضوع سرمایه‌گذاری است و خبرهای خوبی در حوزه سرمايه‌گذاري در شهرداري خواهيم داشت، افزود: در شهرداری منطقه ۲ و ۴ تعدادي زيادی از زمين‌ها را به فراخوان خواهيم گذاشت.

* پروژه ایستگاه راهنمایان گردشگری از اقدامات زیربنایی است

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه پروژه‌ای که در منطقه ۴ انجام می شود جز اقدامات زیر بنایی محسوب می شود، گفت: همدان به عنوان قطب گردشگری باید تمامی اقداماتی که در آن انجام می شود بر پایه گردشگری باشد.

حمید بادامی با اظهار اینکه همدان باید اصلی‌ترین مرکز گردشگری کشور باشد که دور ازذهن نیست، ابراز کرد: همدان با تاریخ منحصر بفرد و آب و هوایی چهار فصل را داراست همیشه حرفی برای گفتن دارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اصلی ترین دغدغه‌ گردشگری این بود که مسافرانی که وارد شهر می شوند نمی توانند اطلاعات جامع و کامل استان را داشته باشند، تصریح کرد: فضایی که با ابتکار و پیشنهاد گردشگری مرکز مطالعات در نطر گرفته شد یکی از بهترین نقاط است که مسافران تمام خدماتی که همدان در حوزه گردشگری ارائه می‌دهد را از طریق سمن‌ها و فعالان گردشگری و بخش خصوصی دریافت کنند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اظهار اینکه شهرداری زیرساخت‌های لازم را آماده می‌کند و بخش خصوصی باید متولی بوده و به مسافران خدمات ارائه دهد، خاطرنشان‌شد: در جاده ملایر هم پیشنهاد می‌شود تا ایستگاهی برای راهنمای گردشگری ایجاد شود، پروژه ای هم در جاده کرمانشاه آماده شد که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

بادامی نجات در ادامه تصریح کرد: سال گذشته بارثبت جهانی را بردوش شهرداری همدان بود عمده اقدامات ثبت در حوزه مدیریت شهری انجام شد و در هگمتانه اقدامات خوبی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری نیز اقدامات خوبی در شهر صورت گرفته است گفت: منطقه کبابیان جزو پروژه‌های فاخر در کشور خواهد شد که توسط سازمان عمران پیگیری می‌شود و همچنین باغ پرندگان از دیگر پروژه‌های سرمایه گذاری است که مورد توجه قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=8405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت