مردم ایران بار دیگر در انتخابات پیشرو دشمنان را ناامید می‌کنند | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

مردم ایران بار دیگر در انتخابات پیشرو دشمنان را ناامید می‌کنند

  • کد خبر : 8053
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
مردم ایران بار دیگر در انتخابات پیشرو دشمنان را ناامید می‌کنند
استاندار همدان گفت: همچنان که مردم آگاه و هوشیار روز 22 بهمن در راهپیمایی دشمن شکن شرکت کردند و بار دیگر دست رد به سینه دشمنان زدند قطعا با حضور حماسی پای صندوق‌های رای دشمن را ناامید می‌کنند.

به گزارش آوای هگمتان، ویژه برنامه دو رویداد فرهنگی و اجتماعی در یک روز در برگیرنده نشست کتابخانه‌های عمومی، مشارکت حداکثری و آینده روشن به همراه اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور استاندار همدان و جمعی از مدیران استانی در محل مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار و از برگزیدگان ملی و استانی جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر به عمل آمد.

عليرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در این نشست اظهار کرد:آنچه که امروز در نظام اسلامی ما مایه مباهات است توجه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی بین مسئولان و در راس آن مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا نسبت به موضوع کتاب اهتمام ویژه دارند و یکی از کتابخوانان تراز اول کشور هستند، افزود: از همین رو این مهم سرلوحه‌ای است برای مسئولان، اگرچه در راس قوه مجریه نیز رئیس جمهور توجه ویژه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی دارد به طوری که در سفر پر خیر و برکت به استان همدان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شد که بخش عمده‌ای از آن واگذار شده است.

استاندار همدان در ادامه یادآور شد: در استان همدان شاهد رشد و پویایی بسیار خوبی در ایجاد کتابخانه‌ها، افزایش تعداد کتاب‌ها و کتابخوان‌ها هستیم به نحوی که این مهم حاصل زحمات مدیرکل کتابخانه‌ها و همکاران کتابخانه‌های عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه از کتابداران نیز قدردانی می‌کنم که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی همت ویژه دارند تصریح کرد: یکی از اقدامات ارزشمند اداره کل کتابخانه‌ها جذب خیرین است. در این حوزه شاهد جذب خیرین در اقصی نقاط استان هستیم به طوری که خیرین کتابخانه ساز در این بخش فعالانه حضور دارند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در مجموع آنچه که باعث رشد و پیشرفت در کشور است توجه به علم، دانش و کتاب است اضافه کرد: سال‌های بعد از انقلاب با نگاهی که به دانشگاه، علم و دانش شد ما توانستیم در عرصه‌های مختلف توفیقات خوبی کسب کنیم و این همان نقطه‌ای است که دشمن مخالف است و بنا دارد آسیب وارد کند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه رژیم ددمنش صهیونیستی یکی از جبهه‌هایی که با ما رویارویی می‌کند دانشمندان است، گفت: دانشمندان هسته‌ای و دانشمندانی که در عرصه علم فعالیت دارند را به شهادت می‌رسانند و این نشان از خشن دشمن دارد. امروز اگر کشور اسلامی ما توانسته روی پا خود بایستد و استقلال خود را حفظ کند همچنین در عرصه‌های مختلف در منطقه رتبه اول و در جهان رتبه‌های برتر را کسب کند از توجه به علم و دانش است. بنابراین باید این مسیر تقویت شود تا قله‌های رشد و پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کنیم

استاندار همدان در ادامه یادآور شد: همچنان که مردم آگاه و هوشیار روز ۲۲ بهمن در راهپیمایی دشمن شکن شرکت کردند و بار دیگر دست رد به سینه دشمنان زدند قطعا با حضور حماسی پای صندوق‌های رای دشمن را ناامید می‌کنند.

*کتابخانه‌های عمومی دانشگاه مردمی در تعالی اندیشه‌ها و سواد فرهنگی هستند

زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این مراسم بیان کرد: در رویداد رفتارهای ما سندی برای آیندگان است از همین رو بدون تردید در تربیت جامعه‌ فرهیخته نیازمند دانشگاه مردمی هستیم که به طور مستمر و مادام العمر برای همه گروه‌های سنی، جنسی و سوادی، اطلاعات موثق را جمع آوری و آماده سازی کنیم و به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی دانشگاه مردمی در تعالی اندیشه‌ها و سواد فرهنگی هستند افزود: مشاوران اطلاعاتی یعنی کتابداران با شناسایی و دسترس پذیر کردن اطلاعات در کنار کتاب نویسان اعم از نویسندگان، گردآورندگان، مترجمان و غیره … این امر را محقق می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه هدف پرورش جامعه‌ای آگاه و کتابخوان برای آینده‌ای روشن و خردورز است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه تشنه آگاهی و بصیرت است از همین رو در جبهه فرهنگی باید عزم خود را بیش از پیش جزم کنیم تا با وحدت و انسجام مبتنی بر آگاهی و خرد قدم برداریم.

زارعی همچنین تصریح کرد: این نکات مقدمه‌ای است برای معرفی کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز دانشی یا دانشگاه مردمی به طوری که کتابداران متخصص نقش بی‌بدیلی در کنار جامعه علمی و فرهنگی همچون انجمن‌های علمی و سایر دستگاه‌های، فرهنگی، علمی و اجتماعی در آگاه سازی دارند.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی دانشگاهی متعلق به عموم مردم است، اضافه کرد: در انتخابات آگاهانه اقدامات اداره کل کتابخانه‌های عمومی به ویژه در خصوص مشارکت حداکثری اقدامات درخوری است. فعالیت کتابخانه‌های عمومی به عنوان شعب اخذ رای در روز انتخابات، فعالیت کتابداران به عنوان عوامل اجرایی برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان و برگزاری ویژه برنامه جهاد تبیین با عنوان «انتخابات به عنوان مظهر تجلی و اقتدار ملی» همراه با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمامی شهرستان‌ها توسط کتابخانه‌های عمومی شماری از این اقدامات است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه رای اولی‌ها با عنوان فصل انتخاب که شامل بیانات مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات است، گفت: در استان چهار نمایشگاه کتاب با موضوع انتخابات در کتابخانه‌های عمومی برگزار شده اگرچه پنچ مورد کتاب با موضوع انتخابات نیز معرفی شده است.

زارعی دیگر اقدامات این حوزه را برشمرد و افزود: طی سه ماهه گذشته تاکنون تشکیل جلسات انجمن‌های شهرستان‌های استان با محوریت «تبيين موضوع انتخابات»، نشست‌های کتابخوان بصیرتی عصر شعر انتخاباتی، پویش‌های تصویری و متنی گزیده‌ای از برنامه‌های مدون این حوزه بوده است.

وی برگزاری سایر ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی در گروه‌های سنی مختلف را با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و مشارکت دانست و متذکر شد: در حوزه فرهنگی از ابتدای سال جاری بیش از ۱۲ هزار برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در بخش دیگر سخنان خود به یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی، یعنی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: این مهم از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومين(ع) و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه است.

وی با بیان اینکه این جشواره در بخش‌های فردی، گروهی و خانوادگی به دو شیوه مکتوب و الکترونیک با معرفی منابع به چهار گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و بزرگسال با محوریت معارف رضوی و بخش ویژه حضرت امام حسن عسکری(ع) با استقبال بی‌نظیر مردم کتاب‌دوست برگزار شد اظهار کرد: این رویداد فرهنگی با مشارکت ۴۱ هزاری نفر در قالب‌های مختلف کتابخوانی و هنری برگزار شد.

زارعی با اشاره به اینکه استان همدان جزو استان‌های برتر کشور در موضوع مشارکت در قالب‌های مختلف این جشواره معرفی شده است تصریح کرد: ۶ نفر از شرکت کنندگان این استان به عنوان برندگان ملی جشنواره و ۲۲۶ برنده استانی انتخاب شدند.

وی در پایان تاکید کرد: امروز گرد هم آمدیم تا با پیمان بستن با آرمان‌های امام راحل و شهدا و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری اعلام کنیم؛ کتابخانه‌های عمومی به عنوان بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی در استان، شهر و روستا با بیش از ۸۰ هزار نفر عضو فعال مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو خواهیم داشت.

در پایان این برنامه از پوستر سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط استاندار همدان رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=8053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت